معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور:

حیا و عفت صرفاً در حجاب خلاصه نمی‌شود

حکیمیان با تأکید بر اینکه نباید ابعاد حیا و عفت را محدود به پوشش و صرفاً حجاب کرد افزود: جامعه نجیب ایرانی باید عفت را در اندیشه، گفتار، رفتار، کردار و نهایتاً پوشش خود رعایت کند.
کد خبر: ۳۷۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ - 11January 2020

حیا و عفت صرفاً در حجاب خلاصه نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «معصومه حکیمیان» معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور پیرامون حجاب و عفاف در گام دوم انقلاب اسلامی و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای چهل سال آینده در این حوزه، اظهار داشت: ما در حوزه فرهنگ سازی مبانی دینی و حضور عفت مدارانه جوانان در فضای عمومی جامعه و حتی داخل خانواده‌ها نقص‌هایی داریم که در چهل سال دوم باید آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به الزامات تحقق این مهم افزود: ما باید تاریخچه‌ای را که منجر به وضعیت فعلی شده مورد نظر قرار دهیم و صرفاً با باید‌ها و نباید‌ها توقع رعایت این موازین را از جوانان نداشته باشیم.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور با بیان این که صهیونیسم و شبکه‌های مخوف غرب پروژه‌های بزرگی را طی ۲۰۰ سال اخیر دنبال کردند گفت: آن‌ها صراحتاً هدفشان از ترویج بی بند و باری و اعتیاد و سایر مفاسد اجتماعی را سیطره بر جهان عنوان کردند از این رو باید نقشه‌های پلید دشمن برای از بین بردن عفت و حیا را برای جوانان تبیین کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این که عوارض ترویج بی بند و باری در سبک زندگی افراد نمایان می‌شود افزود: اگر جامعه‌ای موفق به جلوگیری از افزایش طلاق و بی بند و باری و مفاسد اخلاقی نشود به تدریج نسل‌های مختلف آسیب زیادی در حوزه جسمی و اخلاقی و روانی خواهند دید.

حکیمیان مطرح کرد: اگر ما جامعه و دیگر جوامع را با فتنه‌ها و نقشه‌های پیچیده و طولانی مدت دشمن در این خصوص آشنا کنیم آن‌ها هم از خود مراقبت می‌کنند و در دام فتنه‌های دشمن نخواهند افتاد.

وی با تأکید بر این که نباید حجاب و عفاف و حیا و متانت را صرفاً متوجه دختران و زنان دانست گفت: پسران و مردان نیز طبق آیات قرآن کریم موظف به رعایت حریم و حیا و عفتند و حتی سوره مبارکه نور رعایت عفت و حیا را ابتدا به مردان دستور داده و سپس همان جملات را عیناً به زنان نیز گوشزد کرده است.

حکیمیان اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و مردم و فعالان فرهنگی برای تحقق رعایت عفاف و حجاب در جامعه باید پای کار باشند چراکه ترویج سبک زندگی اسلامی با فعالیت تعداد محدودی از دستگاه‌های اجرایی ممکن نیست.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در خاتمه با تأکید بر اینکه نباید ابعاد حیا و عفت را محدود به پوشش و صرفاً حجاب کرد افزود: جامعه نجیب و با اصالت ایرانی باید عفت را در فکر و اندیشه، گفتار، رفتار، کردار و نهایتاً پوشش خود رعایت کند و نگاه تک بعدی به این قضیه منجر به عدم فرهنگ سازی در این خصوص خواهد شد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار