یادداشت/ سیروس فتح‌اله

گرگ‌هایی که زود میش می‌شوند!

مهربان شدن یکباره ترامپ که مسئول اصلی در تنگنا قرار گرفتن و داغدار شدن ملت ایران است، موجب فراموشی جنایت‌های این تروریست کت شلوار پوش علیه ملت ما نمی‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ - 14January 2020

گرگ‌هایی که زود میش می‌شوند!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ هنوز چند ساعت از انتقام سخت موشکی ایران از آمریکا در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌ المهندس» و همرزمانشان در بغداد نگذشته بود که خبر سقوط هواپیمای مسافربری «تهران‌-کی‌یف» در نزدیکی شهریار در رسانه‌ها منتشر شد.

خبر سقوط این هواپیمای مسافربری که 170 مسافر داشت و اغلب مسافران آن هم ایرانی بودند، داغ ملت ایران را که سیاه پوش سردار دل‌ها بودند، سنگین‌تر و غمگین‌تر کرد. در ساعت‌های اولیه وقوع این حادثه گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص سقوط این هواپیما مطرح می‌شد.

حجم پوشش چرایی وقوع این حادثه در رسانه‌های معاند به‌حدی زیاد بود که احتمال جنگ روانی از سوی دشمن برای رسانه‌های خودی را قوی‌تر می‎کرد؛ اما وقتی بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد، گمانه‌زنی‌ها متوقف و حقیقت ماجرا نیز تا حدودی نمایان شد. ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه با صراحت اعلام کرد که با توجه به اینکه نیروهای مسلح بعد از انتقام سخت موشکی از آمریکا آماده مقابله تمام‌عیار با حملات احتمالی آمریکایی‌ها بود و احتمال می‌داد هر لحظه امکان دارد که آمریکا پاسخ دهد، لذا تمام سامانه‌های پدافندی در حالت آماده‌باش کامل بودند که متاسفانه‌ در جریان یک خطای انسانی به‌دلیل شرایط جنگی حاکم بر کشور هواپیمای مسافربری اوکراینی به‌صورت غیرعمدی هدف قرار گرفته است؛ حادثه‌ای که به اذعان مسئولان لشکری و کشوری هیچ‌گونه عمدی در اعلام دیرهنگام آن وجود نداشته و آن‌ها فقط نیاز به زمان برای بررسی حادثه از زوایای مختلف داشتند تا به محض اینکه بررسی‌ها به نتیجه رسید، اطلاع رسانی کنند.

اما ظاهرا اعلام دیرهنگام این حادثه و قوت گرفتن این احتمال که برخی مسئولان از ابتدا در جریان ماجرا بودند، بهانه‌ای شده است تا اعتراضاتی جزئی در برخی از دانشگاه‌ها صورت بگیرد و دوباره سوء استفاده‌ها و ماهی‌گیری‌ها شروع شود! دشمنان تشنه به خون ملت ما که از مراسم تشییع ملی و بین‌المللی سردار دل‌ها عصبانی هستند، از اعتراضات برخی از شهروندان‌مان که به‌نحوه اطلاع‌رسانی مسئولان معترض بودند، سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی‌  می‌گیرند.

برهمین اساس می‌بینیم که «دونالد ترامپ» قاتل سردار سلیمانی که هنوز جوهر امضای او زیر کاغذ تحریم‌هایی که بیماران کشورمان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است، در لباس میش درآمده و خودش را در کنار ایرانی‌های معترض می‌داند! و با توئیت‌هایی که عمدا به زبان فارسی هم منتشر کرده، سعی می‌کند فضای ایران را ملتهب و اعتراضات ناشی از احساس تألم و غم مردم را با مزدورانش به‌سمت آشوب بکشاند تا شاید شهادت حاج قاسم که سیدالشهدای مقاومت لقب گرفته و شهادت او اتحاد و انسجام داخلی و بین‌المللی بی‌سابقه‌ای رقم زده است را به حاشیه ببرد.

ترامپ که الحق از او به‌عنوان تروریست کت‌شلوار پوش یاد می‌شود، در طول سه سالی که بر مسند ریاست جمهوری در کاخ سفید (سیاه) تکیه زده است، شدیدترین فشارها را بر ایرانی‌ها وارد کرده و نتیجه این فشارها نیز بیش از هر چیز بر مردم ایران مثل روز روشن است، چگونه و با چه رویی می‌تواند ادعا کند که در کنار مردم ایران است؟

یا همین بی‌بی (بنیامین نتانیاهو) که تا دیروز از ترس اینکه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی نوک موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن خود را به سمت خانه عنکبوتی او نشانه نرود، در لاک خود فرو رفته بود و دستور داده بود کسی درخصوص ترور سردار سلیمانی اظهار نظر نکند، چطور به خود جرأت داده که بگوید در کنار ایرانی‌های معترض است؟ آیا ایرانی‌ها فراموش کرده‌اند که یکی از محرکان ترامپ برای ترور سردار دل‌ها مشاوران صهیونیستی‌اش بوده‌اند؟ و دست بنیامین به خون کودکان بی‌گناه غزه آلوده است.

یا همین روباه پیر که مأموران نیروی انتظامی سفیرش در ایران را در کنار معترضان دستگیر کرده‌اند که گفته می‌شود به بهانه شرکت در مراسم سوگواری شهدای هواپیمای «تهران‌-کی‌یف» اقدام به تحریک و تهییج معترضان می‌کرده است تا شعارهای هنجارشکنانه سر دهند، چه‌طور می‌تواند در کنار ایرانی‌ها باشد؟ کشوری که نخست‌وزیر آن وقتی شهید سلیمانی به‌دست تروریست کت‌شلوارپوش آمریکایی ترور شد از اقدام او که قوانین بین‌المللی را نقض کرده و دست به ترور مقام رسمی یک کشور در خاک کشور ثالث که به دعوت این کشور قرار بود با نخست‌وزیرش دیدار رسمی و دیپلماتیک داشته باشد، زده است، حمایت کرد.

همه ما می‌دانیم که حمله ایران به پایگاه «عین الاسد» اعتبار ترامپ و اقتدار آمریکا را در جهان برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم زیر سوال برد و این راه هم می‌دانیم که حادثه دلخراش سقوط هواپیما و مشخص شدن علت آن که موجب تألم و تأثر ما شده، فرصتی مناسب برای آمریکا و متحدانش به وجود آورده تا از زیر فشارهایی که به دلیل اقدام وقیحانه‌شان در ترور سردار سلیمانی وارد می‌شود، به‌صورت موقتی خارج شوند.

دشمنان بدانند، وجود اختلاف و بروز اعتراض در هر جامعه‌ای امری عادی و طبیعی است که در کشور آن‌ها هم اتفاق افتاده است؛ این را هم بداند که تجربه نشان داده ما ایرانی‌ها در شرایط سخت پشت هم را خالی نمی‌کنیم و خودمان می‌دانیم که چطور مشکلات داخلی را حل‌وفصل کنیم؛ لذا مهربان شدن یکباره آن‌ها که مسئول اصلی در تنگنا قرار گرفتن ملت ایران هستند، موجب فراموشی جنایت‌های آن‌ها علیه ملت ما نمی‌شود.

انتهای یپام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار