فروغی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نفرت کاریکاتوریست‌های جهان از ترامپ موجب اقبال از مسابقه ترامپیسم شد

برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» گفت: محوریت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نفرتی که او در نزد هنرمندان کاریکاتوریست دنیا دارد باعث شد مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» رونق بگیرد.
کد خبر: ۳۷۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 16January 2020

«آرش فروغی» هنرمند کاریکاتوریست و برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: مسابقه ترامپیسم علیرغم اینکه تنها دو سال است برگزار می‌شود به یک اتفاق مهم بین‌المللی تبدیل شده است و جایگاه خوبی در بین هنرمندان دنیا پیدا کرده است.

وی به موضوع جشنواره ترامپیسم اشاره کرد و افزود: محوریت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نفرتی که او در نزد هنرمندان کاریکاتوریست دنیا دارد باعث رونق این مسابقه شده است. هنرمندان جهان دیدگاه منفی نسبت به کاراکتر و شخصت ترامپ دارند و همین موضوع موجب شده که هنرمندانی که در جشنواره‌ها و مسابقات کاریکاتور ایران حضور نداشته‌اند، به این مسابقه اقبال نشان بدهند و حضور داشته باشند.

نفرت کاریکاتوریست‌های جهان از ترامپ موجب اقبال از مسابقه ترامپیسم شد

این هنرمند کاریکاتوریست ادامه داد: به‌طور مشخص هنرمندان زیادی از کشورهای آمریکای لاتین که با سیاست‌های ترامپ درگیر هستند آثار زیادی را به مسابقه ترامپیسم ارسال کرده بودند که همین موضوع جایگاه این اتفاق هنری را به مراتب سایر اتفاقات ارتقاء داد و من نیز علاقه‌مند بودم پیامی را که درباره سیاست‌های دولت آمریکا و شخص ترامپ دارم را به زبان کاریکاتور ارائه دهم.

فروغی درخصوص ایده کاریکاتور خود در مسابقه ترامپیسم عنوان کرد: ایده کار من در این مسابقه مربوط به ترامپ، ملک سلمان و بنیامین نتانیاهو هستند که روی کره زمین که منقش به سازمان حقوق بشر است، ایستاده‌اند و مشغول رقص شمشیر هستند و نوک شمشیر ترامپ کبوتر آزادی است که به سیخ کشیده شده است.

وی افزود: منظور من از کشیدن این کاریکاتور این بود که ترامپ در کشوری که ادعای حقوق بشر دارد، صلح را قربانی می‌کند و منشور حقوق بشر را زیرپا می‌گذارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها