حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در آیین گرامیداشت سپهبد شهید سلیمانی:

«حاج قاسم» ابرقدرتِ رجزخوان را به ذلت کشاند/ تقابل ما با مستکبران ادامه‌ دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همان‌گونه که به مردم عشق می‌ورزید، توانسته بود در اوج فرزانگی و عزت، ابرقدرتی را که رجز می‌خواند، به ذلت بکشاند.
کد خبر: ۳۷۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 14January 2020

حاجی‌صادقیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که صبح امروز در حسینیه فاطمةالزهرا (س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد، درباره ویژگی‌های این شهید والامقام اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی دارای جامعیت در ارزش‌های اسلامی بود؛ زیرا همان‌گونه که ادبیات متواضعانه داشت، در عمل بسیار صریح بود و علاوه بر این خدا و مردم را با هم باور داشت؛ نه اینکه مانند غربی‌ها بگوید «یا خدا، یا مردم».

وی افزود: حاج قاسم در برابر ستمگران مانند کوه بود به نحوی که هرگز در صدا و موضع‌گیری او در برابر ستمگران لرزشی ندیدیم؛ اما در تشییع شهدا ازجمله «حاج احمد کاظمی» و شهید «طهرانی‌مقدم» و جایی که مردم در فشار بودند، مانند سیل خوزستان، لرزش شانه‌های او را دیدیم؛ این نشان می‌دهد که او نمی‌توانست در برابر سختی‌های مردم بی تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: حاج قاسم همان‌گونه که به مردم عشق می‌ورزید، توانسته بود در اوج فرزانگی و عزت، ابرقدرتی را که رجز می‌خواند، به ذلت بکشاند؛ به همین جهت بود که با شهادت حاج قاسم، میلیون‌ها نفر از مردم در مراسم تشییع او شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه با اشاره به تهدیدات ترامپ علیه کشورمان گفت: آن‌هایی که وعده داده بودند در پی انتقام‌گیریِ ایران، ۵۲ نقطه را می‌زنند، بعد از سیلی خوردن از ایران، با واسطه پیغام‌هایی برای کوتاه آمدن ایران می‌دادند.

وی همچنین به ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره و عنوان کرد: تفکر قاسم سلیمانی‌ها این‌گونه است که در زمان بروز خطای انسانی در سرنگون شدن هواپیمای مسافری می‌گویند که «ای کاش در این هواپیما بودند» و تمام تقصیر‌ها را هم به گردن می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌توانست مثل جنایتکارانی که جنایت می‌کنند و با توسل به دروغ، جنایت خود را می‌پوشانند، از انتشار خبر اشتباهِ صورت گرفته در پدافند هوایی، ممانعت کند؛ این در حالی است که در هیچ جای دنیا در حوادث مشابه، بعد از سه روز چنین گزارشی را عنوان نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی همچنین درباره اعتراضاتی که به بهانه سقوط هواپیمای مسافربری مطرح می‌شود، گفت: به آن‌هایی که به خیابان می‌آیند و به بهانه مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای مسافربری، شعار‌هایی را مطرح می‌کنند، باید‌ گفت چرا بعد از سه روز به عزاداری پرداختید؟ تا قبل از آن کجا بودید؟

وی افزود: این افراد بدانند که با وجود این امت، نمی‌توانند با چنین کار‌هایی انقلاب اسلامی را که موجب ذلت آمریکا شده است، کوچک کنند. مستکبران هم بدانند که ما همچنان در برابر جبهه کفر می‌ایستیم و باز هم آن‌ها را به ذلت می‌کشانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا بزرگترین ظلم را به نیرو‌های نظامی خود کرد؛ زیرا کاری کرده که آن‌ها در منطقه احساس امنیت نکنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: بدانید این خضوع فرماندهان در برابر مردم به معنای لرزش و کوتاه آمدن در برابر دشمنان نیست؛ چون ما همانند گذشته، ویران‌کننده کاخ مستکبرین خواهیم بود؛ به عبارت دیگر، دشمن بداند این خضوع مختص مردم است و اقدامات خصمانه، خشم مقدس مردم را در رابطه با دشمنما افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات عده‌ای که در روز‌های اخیر به بهانه سوگواری برای جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، به شهدا و تصاویر شهید قاسم سلیمانی بی‌حرمتی کردند، گفت: ما غصه آن‌ها را می‌خوریم که چرا ابزار دست بیگانگان می‌شوند. چرا ذلت استکبار و آمریکا را نمی‌بینند. این‌ها در حالی است که باید به این مردم، رهبری و‌ نیرو‌های مسلح‌ به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: البته تحمل و‌ صبر در این نظام به معنای ضعف نیست؛ وگرنه برخورد با کسانی که در خیابان‌ها به مقدسات تعرض می‌کنند، سخت‌تر از زدن پایگاه‌های آمریکایی نیست.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تصریح کرد: اگر نسبت به شهدا، مقدسات و اهل بیت (ع) تعرضی شود و یا حتی به عکس قاسم سلیمانی تعرضی صورت گیرد، این را فقط تعرض به عکس تلقی نمی‌کنیم و مانند فتنه ۸۸ که به عاشورا تعرض شد و طومار اهانت‌کنندگان درهم‌پیچیده شد، مردم همین کار را هم با این افراد می‌کنند؛ به عبارت دیگر مردم صبور هستند، اما بی تفاوت نیستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار