واشنگتن‌پست:

چند نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الأسد آسیب دیده‌اند

در حالی که مقامات آمریکایی مدعی شدند در حملات موشکی هفته پیش ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هیچ نظامی این کشور مجروح نشده، اما یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد که در این حملات چند نظامی مصدوم شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ - 14January 2020

چند نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الأسد آسیب دیده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فرماندهان آمریکایی که در پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مستقر هستند روز دوشنبه گفتند معتقدند که شلیک موشک‌های ایرانی به پایگاه‌های این کشور در عراق، با هدف کشتن آمریکایی‌ها بوده است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، موشک‌باران هفته پیش علیه پایگاه هوایی «عین‌الأسد» در غرب عراق یک سکوی فرود بالگرد و چند منطقه‌ای که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور می‌یافتند را به خرابه تبدیل کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، یک مقام نظامی که در پایگاه عین‌الاسد حضور داشت گفت: «در نتیجه این حملات موشکی، دست کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برج مرتفع به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز از حال رفتند.»

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و تعدادی دیگر از مقام‌های کاخ سفید پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق مدعی شده بودند که هیچ نظامی آمریکایی در این حملات کشته یا مجروح نشده‌اند.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در نشست خبری خود پس از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفته بود: «ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده‌ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-۱۳۰ حمل شده اند».

وی در ادامه گفت: «ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می‌دادند از آنجایی که شرایط تغییر می‌کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیرو‌های نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت چهار تا پنج هزار کشته می‌دادند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها