استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نقش زنان در تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی برجسته است

«حسین کلانتری» گفت: نقش زنان در افزایش سطح آگاهی، بهبود سطح زندگی و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی اسلامی بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۳۷۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ - 15January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت سواد و آگاهی در کشور ما مطلوب نبود و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم درصد باسوادی بانوان، بسیار پایین بود.

وی با بیان اینکه سواد و آگاهی مهم‌ترین رکن و پایه زندگی و ابتدایی‌ترین وسیله برای استیفای حقوق بشر بوده و طبیعی‌است که انسان با آگاهی می‌تواند پیشرفت کند، افزود: زنان محور تربیت جامعه هستند که بنیان آن خانواده است و کسی می‌تواند خوب تربیت کند که دانش و آگاهی داشته باشد.

کلانتری با گرامی‌داشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: مهم‌ترین عواملی که آن سردار بزرگ را به شخصیتی برجسته در حوزه بین‌المللی تبدیل کرد، اخلاص، شجاعت، تدبیر و اشرافیت و آگاهی وی بود.

وی با بیان اینکه اشرافیت، احاطه و تسلط در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است، ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان بسیار آزاردهنده است که منشأ این آسیب‌ها به اطلاعات و آگاهی برمی‌گردد به طوریکه هر چه سطح آگاهی در جامعه بالاتر برود این آسیب‌ها کمتر می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان در افزایش سطح آگاهی، بهبود سطح زندگی و تربیت نیروهای تراز جمهوری اسلامی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی از مشاوران بانوان ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان خواست برنامه‌محور باشند و با آگاهی و دانش و هدفمند فعالیت کنند و همچنین از آنها خواست در صورت عدم همکاری مدیران کل در اجرای برنامه‌های حوزه بانوان، موضوع را به استانداری اعلام کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به مشاوران بانوان ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان پیشنهاد داد سفری کاری به مناطق محروم استان از جمله بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه داشته و از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های زنان آن مناطق آشنا شوند.

کلانتری خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای هر چه بهتر همایش اسوه‌های صبر و مقاومت شد و تأکید کرد: تجلیل و قدرشناسی از مادران، همسران و دختران شهدا بسیار مهم است و باید بیش از گذشته در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار