مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

فعالیت 7 پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در استان مازندران

سردار «عبدالله ملکی» از فعالیت 7 پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۷۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 15January 2020

برگزاری باشکوه برنامه‌های چهلمین سال بزرگداشت دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اظهار داشت: شهرستان بابلسر بخاطر عشق و علاقه‌ای که به شهدا دارد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور پایلوت شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد دفاتر شهرستانی و پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس از ابتکارات این اداره بوده که به دستور سردار کارگر و سرلشکر باقری در سطح کشور گسترش پیدا کرد، گفت: در حال حاضر 7 پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در استان داریم که یکی از آنها در بابلسر ایجاد شده است.

ملکی با بیان اینکه شهرستان بابلسر در بحث ایجاد دفاتر بخش‌ها از خود ابتکار نشان داد و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای بزرگی انجام گرفت، گفت: در حوزه دفاع مقدس این گنج وسیع را باید به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی استخراج کنیم و فراتر از سطح تشکیلات باید ورود پیدا کنیم و همه مردم باید ورود پیدا کنند و این گنج را از ذهن مردم، رزمندگان، جانبازان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استخراج کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی منزل خود را خالصانه در اختیار پژوهشگران دفاع مقدس قرار داده بود، گفت: به دستور این شهید این گروه در سطح کشور فعالیت می‌کنند و این یعنی اینکه دفاع مقدس مرز نمی‌شناسد و باید خاطرات پدران و مادران شهدا را جمع آوری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی در این زمینه بلند و عمیق فکر می‌کرد، ادامه داد: مردم در تشییع پیکر این شهید سنگ تمام گذاشتند و احترام کردند و کسی که عکس شهید را پاره می‌کند از روی جهل و فقر فرهنگی و بی‌بصیرتی و تطمیع و دنیادوستی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه جوانان سرمایه مملکت هستند، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که دشمن جوانان را از ما نگیرد.

وی با بیان اینکه راهیان نور را در پیش داریم و ستاد آن در استانداری تشکیل شد، گفت: باید با همکاری دستگاه‌ها راهیان نور خیلی خوبی را در سطح کشور داشته باشیم همچنان که سال گذشته نزدیک به 7 میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند و امسال هم در این موضوع فعال بشویم و از دریچه راهیان نور فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های مختلف منتقل کنیم.

ملکی بر تسریع در تکمیل یادمان‌های شهدای استان تا پایان سال تأکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌ها شد و گفت: همچنین با شناسایی مدارسی که در انقلاب و دفاع مقدس شهید دادند در ایجاد یادمان این شهدا در مدارس نیز اقدام کنیم.

این مسئول از یادواره‌های شهدا به عنوان ظرفیت قوی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس یاد کرد و افزود: یادواره‌های شهدا را باید به یک فرصت تبدیل کنیم تا به اهداف خود در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس برسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سال 99 چهلمین سال بزرگداشت دفاع مقدس را در سطح کشور داریم، گفت: برنامه‌های زیادی پیش‌بینی شده که شروع آن با راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌های این مناسبت با 29 فروردین روز ارتش خواهد بود، به سوم خرداد و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس قرار است از یک میلیون رزمنده، جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در کشور تکریم بعمل آید که در استان مازندران نیز این برنامه هم در به صورت استانی و هم در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار