وصیت حاج قاسم سلیمانی به دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان

دختر شهید سیدعباس موسوی به تشریح خاطره‌ای از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
کد خبر: ۳۷۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ - 16January 2020

وصیت حاج قاسم سلیمانی به دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنانبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی بانوان حوزه ایثار و مقاومت امروز (پنجشنبه 26 دی‌ماه) با حضور دختر شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مادران، همسران و خواهران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد.

در این نشست بتول موسوی دختر شهید سیدعباس موسوی اظهار داشت: در ابتدای صحبت‌هایم، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به محضر امام خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا جسم‌شان از این دنیا رفته و هنوز تفکراتشان در این دنیا باقی مانده است، افزود: شهدا چراغ‌هایی هستند که به‌وسیله آن‌ها می‌توان راه را پیدا کرد.

دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه مادران شهدا نقش پررنگی در تربیت شهدا داشته‌اند، تصریح کرد: مادران شهدا نسلی را پرورش دادند و تربیت کردند که ذلت را نپذیرفتند؛ ام یاسر مادر من نیز از همین زنان بود که بچه‌هایش را با عشق به خدا و اهل‌بیت (ع) به‌گونه‌ای تربیت کرد که ذلت را نپذیرند.

«ام یاسر» سفیر اسلام بود

دختر شهید سیدعباس موسوی با بیان اینکه مادرم در لبنان دوشادوش پدرم مشغول فعالیت جهادی بود و برای شکل‌گیری نسل جدیدی از زنان مومن تلاش می‌کرد، تاکید کرد: مادرم برای یک کشور یا شهر نبود و می‌توان گفت که او سفیر اسلام بود؛ ام یاسر در عمل و گفتار تمامی ارزش‌های قرآنی را به نمایش می‌گذاشت.

موسوی با اشاره به اینکه ام یاسر تاکید می‌کرد که الگوبرداری از حضرت زهرا (س) مسئولیت بزرگ ما است، افزود: مادرم نسبت به همه مردم مهربان بود و دیگران را بر خود ترجیح می‌داد تا جایی‌که نگرانی‌ها و مشکلات امت اسلامی را به دوش می‌کشید؛ پس از آنکه از بعلبک به بیروت آمدیم، فعالیت‌های زیادی در قالب فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد امام خمینی (ره) داشت.

نقش پررنگ «ام یاسر» در تاسیس حزب‌الله لبنان

وی درباره تاثیرگذاری شهیده ام یاسر همسر شهید سیدعباس موسوی در مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان گفت: مادرم در مرحله تاسیس حزب‌الله لبنان بهترین پشتیبان پدرم بود و منزلمان را پایگاهی برای مقاومت کرده بود؛ هرگاه شهیدی به درجه رفیع شهادت می‌رسید، او نخستین کسی بود که در تشییع‌اش حاضر می‌شد و به خانواده آن شهید تسلیت می‌گفت.

دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان در خصوص شهادت پدر و مادر و برادرش تصریح کرد: مادرم همیشه آرزوی شهادت در کنار پدرم را داشت؛ پدرم نیز دعا می‌کردند که به‌صورت اربااربا به شهادت برسند؛  اطرافیانمان به ام یاسر می‌گفتند اگر شما هر دو از این دنیا بروید، چه کسی تکفل فرزندانتان را قبول می‌کند؟؛ مادرم در جوابشان می‌گفت که خداوند کفیل فرزندان من است.

موسوی یادآور شد: سرانجام پدر و مادرم به آرزوی خود رسیدند و در کنار یکدیگر و به‌صورت اربااربا به شهادت رسیدند؛ ام یاسر و سیدعباس موسوی در کنار برادرم در ماشین بودند که موشک‌های رژیم صهیونیستی به ماشین اصابت می‌کند و آن‌ها به شهادت می‌رسند.

وی ادامه داد: پس از شهادت پدر و مادر و برادرم بود که انقلابی علیه صهیونیست‌ها شکل گرفت و به برکت خون همین شهدا و شهدای مقاومت، رژیم صهیونیستی در لبنان شکست خورد و جنوب لبنان را ترک کرد.

حاج قاسم سلیمانی پدری برای فرزندان شهدا بود

دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان درباره شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ایشان در سفرهایشان به لبنان، به دیدار ما می‌آمدند و همچون یک پدر با فرزندان شهدا برخورد می‌کردند؛ حاج قاسم سلیمانی می‌توانستند فقط به دیدار خانواده‌های شهدای ایرانی بروند اما به سراغ ما نیز می‌آمدند و باعث خوشحالی ما می‌شدند.

دختر شهید سیدعباس موسوی تصریح کرد: یکبار حاج قاسم، به من گفتند که دیدار مستقیمی با پدرم نداشته‌اند اما از تعاریف سیدحسن نصرالله، عاشق سیدعباس موسوی شده‌ است؛ حاج قاسم می‌گفت که سیدحسن نصرالله هرباری که از پدرتان تعریف می‌کرد، اشک‌هایش جاری می‌شد.

موسوی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی همیشه آرزوی شهادت داشت، خاطرنشان کرد: ایشان روزی به من تسبیحی را هدیه داد و گفت که با این تسبیح هر روز هزار صلوات بفرستم و تاکید کرد که پس از شهادت آن تسبیح را در کنار مزارش بگذارم.

وی با بیان اینکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی حس می‌کنم که یتیم شده‌ام، افزود: حتی لبنانی‌هایی که ارتباطی با این شهید نداشته‌اند، با شهادتش بسیار اندوهگین شدند.

دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان با اشاره به صحبت‌های سیدحسن نصرالله در خصوص خروج دشمنان اسلام به‌واسطه خون‌های پاک شهدا از منطقه، یادآور شد: امید ما به ظهور حضرت مهدی (عج) است که با آمدنش انتقام خون شهدا را خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار