سرلشکر باقری در تماس تلفنی با وزیر دفاع ترکیه:

اگر شرارت‌های آمریکا ادامه یابد، پاسخ‌های سنگین‌تری دریافت خواهد کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شهادت سردار سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با عملیات متقابل علیه پایگاه نظامی آمریکایی «عین‌الاسد»، ثابت کرد که آمریکا در صورت ادامه شرارت‌هایش، پاسخ‌های سنگین‌تری دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 16January 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ژنرال «حلوصی آکار» وزیر دفاع کشور ترکیه در تماس تلفنی با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران، شهادت سردار سپهبد سلیمانی را به دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وزیر دفاع ترکیه در این تماس تلفنی که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) صورت پذیرفت با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه فی‌مابین دو کشور تاکید کرد: متاسفانه به دنبال ترور و شهادت سردار سلیمانی حوادث پی‌درپی و حساسی در منطقه اتفاق افتاد که می‌تواند به شدت نگران‌کننده باشد.

وی افزود: از نظر ما حفظ ثبات و آرامش به نفع همه کشورهای منطقه است. ما باید برای حفظ ثبات، همکاری و تلاش مشترک داشته باشیم و اجازه ندهیم تروریست‌ها از فرصت افزایش تنش‌ها سوء استفاده نمایند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از پیام تسلیت وزیر دفاع ترکیه گفت: ترور سردار سپهبد سلیمانی توسط آمریکا، اقدامی ناجوانمردانه، غیر انسانی، غیر اخلاقی و برخلاف همه ضوابط حقوقی و بین‌المللی بود و این اقدام آمریکایی‌ها و سایر اقدامات آنها در حمله به مراکز حشد الشعبی عراق و یا برخی پایگاه‌ها در سوریه، مبداء دور جدیدی از تنش در منطقه گردید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در حالی که خودشان با ترور شهید سلیمانی و همراهانش منطقه را در آستانه یک درگیری گسترده قرار داده بودند، پیام‌هایی برای جلوگیری از افزایش تنش می‌دادند، اما جمهوری اسلامی ایران با عملیات متقابل علیه پایگاه نظامی آمریکایی «عین الاسد»، اراده قطعی برای دفاع از حقوق خود را نشان داد و ثابت کرد که آمریکا در صورت ادامه شرارت‌هایش، پاسخ های سنگین‌تری دریافت خواهد کرد.

سردار سرلشکر باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به توسعه تنش ندارد ولی هر اقدام غیرعقلانی و تجاوزکارانه را به شدت پاسخ خواهد داد و امیدواریم با خروج آمریکا از منطقه ریشه همه بی نظمی ها و کشمکش ها خشک شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها