خسارات اولیه سیل اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، میزان خسارات اولیه سیل در این استان را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
کد خبر: ۳۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ - 16January 2020

خسارات اولیه سیل اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شدبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی با حضور در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، میزان خسارات اولیه سیل در این استان را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که در سیل اخیر، حضور و اقدام به موقع همه دستگاه‌ها باعث شد تا امداد رسانی به موقع صورت گیرد، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت وارد شده به راه ها،پل ها، آب رو ها و ابنیه فنی راه های این استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه با اشاره به وضعیت راه های استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۰۰ راه روستایی دچار آسیب یا انسداد شده بود که با همت راهداران و با بسیج امکانات و استفاده از ۳۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه ها صورت گرفت.

این مسئول افزود: با این وجود اکنون حدود ۳۰ مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است و همکاران ما در تلاش برای باز کردن راه های باقی مانده هستند. روستاهای باقی مانده عموما در مسیر رودخانه ها هستند و تا زمانی که آب به طور کامل فرو کش نکند نمی توان کار بازگشایی را انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: الویت ما این است که راه های اصلی مسدود نباشد. اکنون راه های اصلی تماما باز و بسیاری از راه های فرعی نیز ترمیم شده اند.

اسلامی با بیان این که الویت اصلی وزارت راه و نیز تاکید دولت برگرداندن شرایط به وضیعت عادی است، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مسکن و خانه های آسیب دیده نیز در برنامه های وزارت راه قرار دارد. اکنون بنیاد مسکن در استان مستقر شده و در حال شناسایی، ارزیابی و انجام اقدام های اجرایی هستند تا هم اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان گذاشته شود و هم کار بازسازی خانه ها آغاز شود.

اسلامی افزود: باید بتوانیم اعتباراتی را برای بازسازی مناطق سیل زده مصوب کنیم و بعد از ان کار بازسازی را شروع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: الویت اصلی ما این است که تردد برقرار شود و در گام دوم به دنبال تثبیت ترددها هستیم تا ترددها بر قرار بماند . در گام سوم به دنبال بازسازی هستیم که همه این سه مورد به شکل متوازن در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار