وزیر دفاع آلمان به دنبال منصرف کردن عراق از اخراج نظامیان این کشور

وزیر دفاع آلمان شب گذشته در سفری از پیش اعلام نشده و به عنوان بخشی از تلاش‌های برلین برای حفظ نظامیان آلمانی در عراق در پی شهادت سپهبد سلیمانی، وارد این کشور غرب آسیا شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ - 16January 2020

وزیر دفاع آلمان به دنبال منصرف کردن عراق از اخراج نظامیان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که سفر شب گذشته «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع این کشور به عراق با هدف رایزنی با مقام‌های این کشور برای تضمین ادامه حضور نظامیان آلمانی در عراق انجام گرفته است.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه و درست دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیرو‌های خارجی رأی داد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «دویچه وله»، وزیر دفاع آلمان روز گذشته به عنوان بخشی از مذاکرات خود با فرماندهان عالیرتبه ارتش، با نظامیان کشورش در عراق دیدار کرده است.

طبق این گزارش، این دیدار در شرایطی صورت گرفته است که برلین در تلاش است تا ادامه حضور نظامیان آلمانی در کشور عراق را تضمین کند.

نظامیان آلمانی به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در عراق حضور دارند و آنه گرت کرامپ کارن باوئر بعد از سفر خود به عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «ما آمادگی داریم تا در صورتیکه دولت عراق همچنان از ما تقاضا داشته باشد، با همکاری همپیمانان خود، حمایت از مردم عراق در مبارزه با تروریسم و داعش را افزایش دهیم».

بر اساس گزارش دویچه وله، بسیاری از نظامیان آلمانی اوایل ماه جاری میلادی (اواسط دی ماه) در پی ترور سردار سلیمانی و هفت تن از یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، عراق را ترک کردند.

با این حال، پارلمان آلمان روز گذشته (چهارشنبه) تلویحاً از ادامه حضور نظامیان آلمانی در عراق حمایت کرد و اکثریت نمایندگان پارلمان مخالفت خود را با لایحه خروج نظامیان آلمانی از عراق اعلام کردند.

طبق این گزارش، وزیر دفاع آلمان قبل از سفر به عراق با نظامیان آلمانی در اردن دیدار کرد و از اربیل برای گفتگو با مقام‌های ارشد نظامی به بغداد وارد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آلمان حدود ۹۰ نظامی در اربیل دارد که آنطور که برلین گزارش کرده است، وظیفه آموزش نیرو‌های امنیتی و نظامی کرد را برعهده دارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار