ارتش عراق:

با آغاز عملیات ارتش آمریکا موافقت نشده است

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد که هیچ گونه موافقتی با آغاز عملیات ارتش آمریکا در عراق صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ - 16January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر آغاز عملیات مشترک با ارتش عراق، سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق این ادعا را رد کرد.

به نوشته وبگاه اسکای نیوز، «عبدالکریم خلف» گفت که فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق هیچ گونه موافقتی با آغاز عملیات ارتش آمریکا در عراق نکرده است.

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، آغاز عملیات‌های نظامی مشترک به وقفه دو هفته‌ای ایجادشده پس از تظاهرات‌ها مقابل سفارت آمریکا در عراق، پایان خواهد داد.

این تصمیم همچنین دو هفته بعد از آن اتخاذ شده که پارلمان عراق به طرحی که خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق است رأی مثبت داد.

در این راستا سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام امروز مدعی اعزام شمار نامشخصی از نیرو‌های تیپ هوابرد آمریکا به سفارت این کشور در بغداد و جایگزین شدن با تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در این مکان شد.

دولت عراق، آمریکا را به دلیل انجام یک حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق منجر شد به نقض حاکمیت خود متهم کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار