امام جمعه بوشهر:

مشخص بود که «برجام» فرجامی ندارد/ مردم ایران حامی سپاه پاسداران هستند

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: در ابتدای برجام نیز مشخص بود که این برجام فرجامی ندارد و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه نیز به‌طور کامل تابع آمریکا هستند.
کد خبر: ۳۷۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 17January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر، اظهار داشت: کشورهای مستکبر جز فکر استعماری، چپاول، بدعهدی و دروغ و خیانت چیزی سرشان نمی‌شود.

وی افزود: ماهیت کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه پدیدار شده و برای بوشهری‌ها این خسیسه بیش از ۲ قرن است که آشکار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: انگلیس از ملکه تا فرد پایین دست دولتش تمام باطنش خباثت بوده و قابلیت مذاکره با این کشور وجود ندارد و این کشور در مناطق مختلف جهان از جمله آمریکا و به‌ویژه خلیج فارس، جنایت‌های بی‌شماری را رقم زده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: انگلیس ذاتش خباثت، خیانت و جنایت است و آلمان و فرانسه نیز وضعیتی مشابه انگلیسی‌ها دارند.

وی گفت: در ابتدا برجام نیز مشخص بود این برجام فرجامی ندارد و سه کشور یاد شده نیز در موضوع برجام به طور کامل تابع آمریکا هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: کشورهای طرف برجام اعلام کردند که برجام را قبول ندارند و باید دوباره مذاکره صورت گیرد؛ این در حالی است که آدم عاقل با این کشورها صحبتی نمی‌کند؛ چرا که ایران تا همین‌جا نیز از صحبت‌ و مذاکره‌های خود با این کشورها پشیمان است.

امام جمعه بوشهر  افزود: آمریکا با ترور فرمانده نیروی قدس سپاه، یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خود را انجام داد؛ چرا که سردار سلیمانی مثل یک شهروند عادی به عراق مسافرت کرده و هیچ عملیات نظامی نداشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: آمریکایی‌ها گفتند اگر حمله کنید ما ۵۲ نقطه فرهنگی و غیرفرهنگی شما را می‌زنیم و سپاه عزیز به مهم‌ترین پایگاه نظامی آن‌ها یعنی «عین‌الاسد» حمله کرد و در مقابل آن‌ها نیز هیچ غلطی نکردند.  

وی تصریح کرد: اکنون هم اعلام می‌کنیم چنانچه آمریکایی‌ها کوچک‌ترین تخطی و به یک نقطه حمله کنند، ما ۱۰ نقطه را هدف قرار می‌دهیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: آمریکا دیپلماسی بلد نیست و تنها اندیشه چپاول ثروت و خودکامگی در سر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آن‌ها فکر کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت در هم شکسته خواهد شد؛ اما دیدند که چه جمعیتی آمدند و آمریکا را محکوم کردند.  

وی تصریح کرد: خواست آمریکا تضعیف سپاه و تضعیف نظام است؛ ولی باید بداند تمامی مردم ایران حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: در تجمع‌های اخیر در یکی از دانشگاه‌های تهران، سفیر بی‌آبروی انگلیس می‌آید و در جمع معترضین قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در انگلیس خبیث و عقب‌افتاده که هنوز به شکل شاهنشاهی اداره می‌شود، این سفیر می‌آید در میان تجمع و عکس می‌گیرد که از نظر سیاسی نامطلوب است. 

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: ما مردم بوشهر به خوبی انگلیس را می‌شناسیم و به‌همین خاطر از وزارت خارجه می‌خواهیم که در اسرع وقت سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: اگر این‌بار کوتاه بیاییم باز هم سفارتخانه آنان لانه جاسوسی خواهد شد و ما تقاضا داریم دولت در برخورد با این سه کشوری که اخیرا نشان دادند چه موضعی دارند، جدیت به خرج دهد. 

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از عوامل برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر و همچنین بازتاب گسترده این کنگره در رسانه‌های مختلف، تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار