فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد؛

فراخوان جشنواره تخصصی با محوریت حضرت امام (ره) در ایام الله دهه فجر/ تشکیل تیم اندیشه‌ورز برای تولید سوژه و محتوای جشنواره

فرمانده سپاه روح الله گفت: ۹ انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام(ره) در موضوعاتی چون هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، نقاشی خط و اینفوگرافی کار خود را آغاز کرده‌اند که فراخوان این جشنواره همزمان با ایام الله دهه فجر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ - 18January 2020

فراخوان جشنواره تخصصی با محوریت حضرت امام(ره) در ایام الله دهه فجر/ استفاده از کلیه ظرفیت ها برای نشان دادن عمق شخصیت بی نظیر امام(ره)/ تشکیل تیم اندیشه ورز برای تولید سوژه و محتوای جشنوارهبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در شانزدهمین نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره تحصصی با محوریت حضرت امام (ره) در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: به دلیل اینکه حضرت امام (ره) یک شخصیت بین‌المللی هستند و در طول دوران عمر با برکت خود دنیا را با اقدامات خود دچار تحول کرده‌اند نیاز است این جشنواره به عمق شخصیت ایشان به درستی پرداخته بپردازد.

وی افزود: تولید محتوای هدفمند با توجه به وسعت شخصیت بی‌نظیر حضرت امام (ره) یک ضرورت است که باید به آن توجه شود که برای تحقق این موضوع باید از کلیه ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: همچنین هم‌افزایی میان آثار تولیدی نیز باید در دستور کار جشنواره باشد که برای تحقق این کار می‌توان آن را به صورت استانی برگزار کرد که در اینصورت قطعا شاهد آثار و برکات زیادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: استفاده از نمایشگاه‌های ثابت و سیار برای توزیع آثار و به نمایش گذاشتن آن در دید عموم مردم نیز یک ضرورت مهم است؛ چراکه برخی از جشنواره‌ها که آثار فاخر در آن‌ها تولید می‌شوند دارای سیستم توزیع هدفمند نیستند.

کریمی با بیان اینکه استفاده از تجربیات ارزشمند گام اول کنگره در برنامه‌های کنگره ضرورت است، گفت: در روند برگزاری کنگره یک انگیزه خودجوش برای سایر هنرمندان استان ایجاد شد تا توانستند توانمندی‌های خود را باور کنند و امروز برای برگزاری یک جشنواره نمونه و در شأن حضرت امام (ره) نیاز است آن انگیزه دوباره ایجاد شود تا استعدادها بهتر خود را نشان دهند.

وی نقش‌آفرینی نسل جوان در جشنواره امام (ره) را یک ضرورت خواند و افزود: آن چیزی که هدف جشنواره حضرت امام (ره) است؛ امام شناسی برای نسل جدید است که برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استفاده کرد و این یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به فعالیت‌های شاخص فرهنگی در گام اول کنگره بیان داشت: برگزاری تئاترهای خیابانی که یکی از برنامه‌های گام اول کنگره بود بسیاری از آحاد مردم با ارزش‌های انقلاب آشنا شدند و لذا می‌توان چنین ظرفیت‌هایی را برای امام شناسی نیز دوباره فعال کرد.

وی تشکیل تیم‌های اندیشه‌ورز برای تولید محتوا و سوژه‌یابی را یک ضرورت دانست و گفت:  اگر سوژه‌یابی به شکل درستی انتخاب شود؛ قطعا در روند برگزاری جشنواره بسیار موثر خواهد بود و این تیم می‎تواند در راستای عملیاتی کردن سوژه‌ها نیز بررسی‌های لازم را انجام دهد.

کریمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی استان که در دستور کار داریم تشکیل موزه تخصصی حضرت امام(ره) است، افزود: جشنواره تخصصی حضرت امام (ره) می‌تواند در راستای تولید آثار فاخر برای موزه بسیار نقش آفرینی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 9 انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام(ره) در موضوعاتی چون هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، نقاشی خط و اینفوگرافی کار خود را آغاز کرده‌اند که فراخوان این جشنواره همزمان با ایام الله دهه فجر آغاز می‌شود که امیدواریم در مدت مشخصی که این فراخوان داده می‌شود آثاری فاخر و در شأن حضرت امام (ره) تولید شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها