آیت‌الله امامی کاشانی در همایش «نسل آفتاب»:

اخلاص در ظرف اسلام «شهید سلیمانی» را جهانی کرد/ حاج قاسم رئیس شهدای استقامت است

«آیت‌الله امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران شهید سلیمانی را شهیدی در ظل سیدالشهدا دانست و گفت: ما شهیدان زیادی داده‌ایم اما شهید سلیمانی جهانی شد و به تعبیر رهبری آسمانی؛ که نتیجه پایه اخلاص او است.
کد خبر: ۳۸۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ - 21January 2020

اخلاص در ظرف اسلام «شهید سلیمانی» را جهانی کرد/ او رئیس شهدای استقامت استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش «نسل آفتاب» ویژه پاسداشت چهلمین سالگرد تاسیس انجمن‌های اسلامی دانش آموزان صبح امروز با حضور «آیت‌الله امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران، «سید محمد بطحایی» وزیر سابق آموزش و پرورش حجت‌الاسلام «حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، سردار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و جمعی از پیشکسوتان این اتحادیه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

«آیت‌الله امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه مسئله انتظار مقاومت به استقامت و ایستادگی است، اظهار داشت: استقامت فرع معنویت است و معنویت راه خدا، اولیا خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام است. آن راهی است که اگر انسان در آن حرکت کند به پیروزی می‌رسد.

وی افزود: امید بر این راه و حرکت در آن حرکتی است که نتیجه بخش خواهد بود. همان‌که حضرت رضا (ع) فرمودند «وقتی که انسان از همه راه‌ها خسته و بریده شد و دل‌ها مضطرب و نگران شد، آن وقت به استقامت عنایت می‌شود».

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی خیلی‌ها مخصوصا طلاب حوزه‌های علمیه دعاها و تضرع داشتند تا فرجی برای ظهور امام عصر (عج) شود و فرج خداوند با انقلاب اسلامی محقق شد.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: برخی‌ها می‌گفتند این فداکاری‌ها معلوم نیست نتیجه داشته باشد که خوشبختانه نتیجه داد و انشالله قدم آخر ظهور حضرت حجت (عج) باشد. دانش آموزان اساس و پایه این حرکت‌اند چون وقتی معرفت در جوان وجود پیدا کرد، آن معرفت او را با بالاها می‌رساند.

وی به ذکر خاطره‌ای از دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: من وقتی خدمت امام (ره) رسیدم و خدمتشان درخصوص جمع اتحادیه‌ای‌ها گفتم ایشان خوشحال شدند و پولی را مرحمت فرمودند که به آن‌ها برسد که موجب خوشحالی آن بچه‌ها شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی همانند باغی است در این دنیا؛ از این دنیا همه عزت‌ها و زیبایی‌ها شروع خواهد شد و شروع هم شده است. آقای اشراقی داماد مرحوم امام (ره) می‌گفتند شبی در دبستان علوی بودیم که امام (ره) هنوز به جلسه نیامده بودند اما دولت اعضای موقت و مرحوم بازرگان، شهید مطهری و شهید بهشتی حضور داشتند که صحبت بود رژیم می‌خواهد چه بکند. برخی گفتند بنا دارند سحرگاه امام (ره) را دستگیر کنند و برخی بحث بمب‌گذاری را گفتند اما وقتی حضرت امام (ره) آمدند، فرمودند «تکلیف است ما کارمان را انجام دهیم، هرچه شد، شد». امام (ره) همچنین روحیه و قدرتی داشت که خداوند متعال آن روحیه و قدرت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی دادند.

آیت‌الله امامی کاشانی سردار سپهبد شهید سلیمانی را رئیس شهدای استقامت دانست و گفت: سلیمانی شهیدی در ظل سیدالشهدا، سایه آن آفتاب و خورشید حسینی است چراکه او در همین راه تربیت شد. ما شهیدان زیادی داده‌ایم اما شهید سلیمانی جهانی شد و به تعبیر رهبری آسمانی؛ که نتیجه پایه اخلاص است. اخلاص در ظرف استقامت و مقابله با کفر، ظلم و داعش مهم است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله امامی کاشانی از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم «محمدرضا اسداللهی» از اعضای اتحادیه تهران و «رضا حاجی‌زاده» از اتحادیه مازندران تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار