سجادی:

اروپا درصدد تضعیف ماست/ نفوذ ایران برای غرب گران تمام می‌شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نفوذ گسترده ایران در کشورهای منطقه و در کنار گوش رژیم صهیونیستی برای اروپایی‌ها گران تمام خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ - 22January 2020

اروپا درصدد تضعیف ماست/ نفوذ ایران برای غرب گران تمام می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید کمال سجادی» سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی، در رابطه با تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به اروپا به عنوان «دولت‌های حقیر» اظهار داشت: در مورد غربی‌ها به صورت اعم و اروپایی‌ها به صورت اخص می‌توان گفت که این‌ها سال‌ها استعمارگر بودند و با توجه به رویکردشان نسبت به کشور‌های آفریقایی، هند، پاکستان و حتی اندونزی این ذهنیت استعماری قابل مشاهده است.

وی با بیان این که اروپایی‌ها خودشان و فرهنگشان را قبول دارند و به تعبیر آن‌ها کشور‌های دیگر، جهان سومی هستند، عنوان کرد: این‌ها با یک دیدگاه خاص و از بالا به پایین به سایر کشور‌ها نگاه می‌کنند و همین می‌شود که سفیر انگلیس می‌آید و یک کار غیر نرمال، غیر دیپلماتیک و غیر معمول انجام می‌دهد و در تظاهرات غیردولتی و غیرحکومتی شرکت می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: وقتی اروپایی‌ها با این دید استعماری به ما نگاه می‌کنند لذا حقوقی هم برای ما قائل نیستند. آن‌ها می‌گویند ما این حرف‌ها را می‌زنیم، این قرارداد‌ها را امضا و این پیشنهاد‌ها را مطرح می‌کنیم، اما کیست که عمل کند؟ با آن ذهنیتی که دارند عمل نمی‌کنند.

سجادی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اروپایی‌ها تصریح کرد: تعبیر دولت‌های حقیر، در حد اروپایی‌ها است. آن‌ها واقعاً حقیر هستند که این کار‌ها را انجام می‌دهند در صورتیکه آن‌ها اصلاً چنین حقی ندارند. آن‌ها مدام از حقوق بشر، حقوق ملل دم می‌زنند و منشور‌های سازمان ملل و حقوق بشر را ملاک قرار می‌دهند، اما خودشان به آن‌ها عمل نمی‌کنند. اروپایی‌ها عامل به حرف‌ها و گزافه گویی‌های خودشان نیستند لذا این تعبیر بسیار به جا و درخور آنهاست تا به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: طراحی نظام جمهوری اسلامی یک نه بزرگ به طراحی‌های غربی‌ها است که لیبرال دموکراسی را اصل و پایان تاریخ می‌دانند، اما ایران کشوری مستقل است که هم دموکراسی و هم وجهه دینی، جمهوریت و اسلامیت دارد و با این ویژگی به آن‌ها نه می‌گوید. این برای آن‌ها گران تمام می‌شود. نفوذ گسترده ایران در کشور‌های منطقه و در کنار گوش رژیم صهیونیستی برایشان گران تمام خواهد شد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان بیان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند به هر نحوی ایران را تضعیف کنند یا به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نکنند. بعد از خروج آمریکا از برجام به وعده‌هایی که دادند عمل نکردند که دلیلش یا این است که نمی‌توانند عمل کنند یا اربابی دارند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد دست از پا خطا کنند و به صورت مستقل با کشوری در ارتباط باشند؛ لذا این تعبیر مناسب رهبر معظم انقلاب اسلامی درخور آن‌ها است و آن‌ها هستند که باید در رفتار، منش و ذهنیت خود تجدیدنظر کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها