سردار مقیمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

استقرار پلیس امنیت اقتصادی در ۲۷ گمرک تا پایان سال/ تمرکز پلیس بر گمرکات بزرگ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با بیان اینکه در ۱۲ گمرک کشور به صورت کامل مستقر شده‌ایم، گفت: تا پایان سال در ۲۷ گمرک دیگر مستقر خواهیم شد.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵ - 25January 2020

استقرار پلیس امنیت اقتصادی در ۲۷ گمرک تا پایان سال/ تمرکز پلیس بر گمرکات بزرگسردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم امنیت اقتصادی خوبی در کشور ایجاد کنیم، اظهار داشت: به دلیل فضایی که در کشور وجود دارد، نمی‌توان برخی از اقداماتی را که در پلیس امنیت اقتصادی صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی کرد.

وی ادامه داد: امروز با تلاش‌های صورت گرفته، شرایط مناسبی از جهت فضای اقتصادی داریم و با توجه به تلاش‌هایی که مردم در مبارزه با امپریالیسم جهانی دارند، ما هم تلاش می‌کنیم تا فضای اقتصادی مناسبی در کشور داشته باشیم.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای رشد اقتصاد کشور همه فعالان اقتصادی تعامل خوبی با ما دارند؛ اتفاقاتی هم در این حوزه رخ می‌دهد که به دلیل چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با بیان اینکه به دلیل وجود برخی قوانین بانکی امکان ایجاد چالش‌هایی در حوزه اقتصادی وجود دارد و همه آن را رصد می‌کنیم، گفت: پرونده‌های خوبی از اول سال تا کنون داشتیم که به آن‌ها رسیدگی شده و به نتیجه رسیده است.

وی در خصوص همکاری وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور با پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: خوشبختانه تا کنون همکاری خوبی با پلیس صورت گرفته و نتیجه این همکاری رسیدگی به پرونده‌های کلان است.

سردار مقیمی درباره استقرار پلیس در گمرکات کشور نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۱۴ گمرک حضور داریم و در ۱۲ گمرک به صورت کامل مستقر شده ایم؛ همچنین بنا داریم تا پایان سال در ۲۷ گمرک دیگر مستقر شویم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی اضافه کرد: طبق تعامل و توافقی که با سازمان گمرک داشتیم به خوبی عمل شده و سعی بر این است که در گمرکات کل کشور مستقر شویم و بر مبادی ورودی و خروجی کشور نظارت داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون کار‌های عملیاتی در گمرکات کشور صورت گرفته است، گفت: فلسفه حضور ما در گمرکات کشور رصد و عملیات است؛ اطلاعات را از گمرکات دریافت می‌کنیم و عملیات در عمق کشور انجام می‌شود.

سردار مقیمی افزود: پلیس امنیت اقتصادی کشور در گمرکاتی که فعالیت‌های بیشتری داشته باشند، تمرکز بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها