آمریکا:

شورای امنیت باید نقش فعال‌تری در قبال ایران داشته باشد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس علیه ایران شورای امنیت را به سکوت در قبال کشورمان متهم کرد.
کد خبر: ۳۸۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 22January 2020

شورای امنیت باید نقش فعال‌تری در قبال ایران داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ذکر ادعا‌های بی اساس از اعضای شورای امنیت خواست تا در برخورد با ایران فعال‌تر باشند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در سخنرانی در نشست شورای امنیت درباره امور خاورمیانه گفت، این سازمان از اسرائیل انتقاد می‌کند، اما در محدود کردن ایران شکست خورده است.

کلی کرافت با ذکر ادعا‌های بی‌اساس ایران را به حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس، تاسیسات انرژی در عربستان و ارسال سلاح به حوثی‌های یمنی متهم کرد و گفت که شورای امنیت در قبال این اقدامات ایران سکوت اختیار کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه حتی کمک‌های ایران در مقابله به تروریست‌های داعش در سوریه را نیز زیرسئوال برد.

کلی کرافت بدون هیچگونه اشاره به اقدامات عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در منطقه مدعی شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابله با «نقش بی‌ثبات کننده ایران» در منطقه شکست خورده است.

نماینده آلمان در سازمان ملل متحد نیز سه شنبه در همسویی با آمریکا و رژیم صهیونیستی، با موضع گیری علیه نیرو‌های مقاومت فلسطین خواستار به رسمیت شدن تل آویو از سوی ایران شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها