استاد دانشگاه امام حسین (ع):

مردم آمل در ششم بهمن سال 60 در افشای چهره نفاق و الحاد حماسه آفریدند

سردار «محمد شعبانی» گفت: مردم آمل در ششم بهمن سال 60 با نثار خون خود در افشای چهره نفاق و الحاد حماسه آفریدند و این گنجینه باید به نسل‌های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۳۸۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 23January 2020

مردم آمل در ششم بهمن سال 60 در افشای چهره نفاق و الحاد حماسه آفریدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمد شعبانی» استاد دانشگاه امام حسین (ع) امروز در مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مردم مازندران را مردمی مقاوم و با غیرت برشمرد و اظهار داشت: مردم آمل در ششم بهمن سال 60 با نثار خون خود در افشای چهره نفاق و الحاد حماسه آفریدند و این گنجینه باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی مقاومت مردم آمل و دیگر نقاط کشور را سنگ‌بنای مقاومت امروز منطقه برشمرد و با اشاره به درج نام آمل دروصیت‌نامه امام (ره)، گفت: امروز در کرسی‌های دانشگاهی مدل رفتاری ما مردم آمل هستند.

سردار شعبانی با بیان اینکه ضد انقلاب به دنبال سهم خواهی از نظام بودند و تصمیم به براندازی انقلاب نوپای اسلامی را داشتند، گفت: آن‌ها با حمایت کشور آلبانی، آمل را انتخاب کردند و حرکت انقلاب، عظیم بود و از این دست حوادث در کشور زیاد داریم.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: ضد انقلاب با این هدف در شهرهای گنبد، گرگان، شیرگاه، رامسر، آمل و بندرانزلی اقدام به راه اندازی جنگ در درون جنگل کرده بود که با مقاومت مردم ولایتمدار شمال ایران روبرو شد و تئوری‌های وارداتی دشمن در 24 ساعت در آمل به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه جریان فتنه آبان ماه امسال ریشه در فتنه همین منافیقن دارد، گفت: ما در جنگل پیروز شدیم و باید این حماسه را به زیبایی به نسل‌های جوان و آینده منتقل کنیم.

سردار شعبانی ارائه مدل مشارکت مردمی را یکی از راه‌های موفقیت آمیز و پیروزمند در جنگ‌ها عنوان کرد و گفت: مدل رفتاری ما تجارب انقلاب اسلامی است و باید مردم را بکارگیریم.

وی مردم مازندران را مبارزان پیروز برشمرد و گفت: مازندرانی‌ها علیه حکومت فاسد مرکزی قیام کردند و با مقاومت خود نشان دادند در برابر ظلم و ظالم با مقاومت و ایستادگی می‌توان پیروز شد.

در این مراسم با حضور پدر شهیدان «حمزه حاجی‌زاده» و «مصطفی زال‌نژاد» از اثر «سیده طاهره هاشمی» تنها بانوی شهید حماسه ششم بهمن آمل که توسط «صادق گنجوی» در قالب مینیاتور تولید شد، رونمایی شد.

همچنین از «محمد آملی» فرزند مسن‌ترین شهید حماسه ششم بهمن آمل، حجت الاسلام «علی اصغری» دادستان وقت آمل و پدر شهید، حجت الاسلام «علی اصغر اصغری» فرمانده کمیته آمل، «امیر برزین» پیشکسوت و رزمنده جنگ جنگل آمل، سرهنگ «محمد رنجبر» فرمانده جنگ جنگل و دفاع مقدس و از تأثیرگذاران حماسه ششم بهمن آمل و جانباز 70 درصد حماسه 6 بهمن آمل تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها