اعلام حمایت آیت‌الله سیستانی از راه‌های مسالمت‌آمیز صیانت از حاکمیت عراق

آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق در خطبه مرجعیت نماز جمعه کربلا حمایت خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز آزادی بیان شهروندان در صیانت از حاکمیت عراق اعلام کرد.
کد خبر: ۳۸۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ - 24January 2020

به گزاش گروه بین‌‎الملل دفاع‌پرس، مرجعیت عالی عراق در بیانیه‌ای که امروز در خطبه دوم نماز جمعه کربلا معروف به خطبه مرجعیت، از سوی «سید احمد الصافی» نماینده وی و امام جمعه کربلا قرائت شد حمایت خود را از راه های مسالمت آمیز آزادی بیان شهروندان در صیانت از حاکمیت عراق اعلام کرد.

به گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: «شهروندان از آزادی بیان کامل به طرق مسالمت آمیز برخوردارند و اینکه هر آنچه را برای صیانت از حاکمیت ملی به دور از دیکته‌های خارجی لازم است، مطالبه کنند».

آیت الله سیستانی تاکید کرد: «ما از همه گروه‌های عراقی می‌خواهیم که در این مرحله دشوار نسبت به بزرگی خطراتی که وطنشان را دربرگرفته است هوشیار باشند».

بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق امروز با برپایی تظاهرات در بغداد خروج اشغالگران آمریکایی را از کشورشان خواستار شدند.

مرجعیت عالی عراق تاکید کرد: «مرجعیت دینی بر موضع اصولی خود درباره ضرورت احترام به حاکمیت عراق و استقلال تصمیم‌‌های سیاسی آن و وحدت اراضی و ملی آن تاکید می‌کند و با هر آنچه به این اصول ملی از سوی هر طرفی و به هر بهانه‌ای ضربه بزند به شکلی قاطع مخالف است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما خواهان ایجاد اصلاحات هستیم و تعلل فقط به رنج بیش‌تر و طولانی شدن بی ثباتی منجر می‌شود».

مرجعیت عالی عراق گفت: «تشکیل دولت از موعد قانونی آن گذشته است و همه باید (در این خصوص) با هم همکاری کنند آن هم بر اساس اصولی که پیشتر به ان اشاره شد، زیرا گام مهمی در مسیر حل بحران کنونی عراق است.».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها