سردار غلامرضا جلالی:

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر الگوی نظامی خود در برابر ایران هستند/ تشییع باشکوه حاج قاسم رفراندومی برای تایید مقاومت بود

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها از نبرد دریاپایه منصرف شده‌اند و پس از حمله موشکی ایران به عین الاسد، به دنبال تغییر الگوی نظامی خود هستند.
کد خبر: ۳۸۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ - 25January 2020

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر الگوی نظامی خود در برابر ایران هستند/ تشییع باشکوه حاج قاسم رفراندومی برای تایید مقاومت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «غلامرضا جلالی» جمعه شب طی سخنانی در یادواره سرداران و ۵۰۴ شهید بزرگوار خیابان چهارمردان قم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار توانست با استفاده از ظرفیت سپاه، ارتش و نیروی قدس سپاه در راستای تشکیل دفاع وطنی در سوریه و جیش الشعبی در عراق، ارتش و نیروی دفاعی این دو کشور را توانمند سازد.

وی ادامه داد: در جریان اشغال قریب الوقوع بخش‌هایی از کردستان عراق، نیروی قدس سپاه به فرماند‌هی حاج قاسم وارد عمل شد و توانست این منطقه را آزاد سازد و توطئه صهیونیستی در تجزیه کردستان را خنثی کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نوآوری‌ها و دستاورد‌های جنگ سوریه عنوان کرد: در این جنگ جبهه مقاومت به گونه‌ای تشکیل شد که رزمندگان این جبهه از بسیج مردمی، شیعه، سنی، عراقی، سوری، لبنانی، افغانستانی، پاکستانی و ... با نگاه‌ها و فرهنگ‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند.

وی افزود: دستاورد تشکیل این جبهه، ایجاد دو ارتش بسیجی همسو با کشورمان و دور شدن تهدید دشمن و شکل گیری فرهنگ مشترک نظامی در برابر دشمن واحد بود.

سردار جلالی در ادامه با اشاره به موضوع ترور ناجوانمردانه سرداران مقاومت تصریح کرد: این ترور فاقد هرگونه ارزش نظامی است، زیرا در محوطه فرودگاه بغداد که کاملا در اختیار دشمن بود، صورت گرفته است.

وی با بیان این نکته که شهادت حاج قاسم اثرات زیادی به دنبال داشت، گفت: شخصیت انقلابی سردار شهید سلیمانی و احترام رهبری به وی، موجب تشییع ۲۵ میلیونی در کشور و هفت میلیونی در عراق و در نتیجه سازماندهی مردم در عراق و لبنان علیه دولت‌ها و نیز افزایش وحدت ملی در داخل کشور شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: حاج قاسم با نجات مردم ستمدیده سوریه و سر خم نکردن در برابر تهدیدات، مدل مکتب «ما می‌توانیم» حضرت امام را در سوریه پیاده کرد که این خود از نشانه‌های مکتب سلیمانی است که در آن تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل شد.

وی با تشریح ویژگی‌های مکتب سلیمانی افزود: حاج قاسم از حداقل امکانات حداکثر استفاده را می‌کرد و تبعیت از اوامر رهبری را از اوجب واجبات می‌دانست و با اقدامات که انجام داد، در ایجاد امنیت، شتابدهی کرد.

سردار جلالی تصریح کرد: الگویی که از این سردار شهید گرفته می‌شود، ایستادگی در برابر غرب پرستی و غرب گرایی است و در واقع، این الگو، یک شخص نیست، یک مکتبی است که بایستی دنبال و پیاده سازی شود.

وی با اشاره به مراسم باشکوه تشییع شهدای مقاومت گفت: تشییع ده‌ها میلیونی پیکر مطهر حاج قاسم و دیگر شهدای مقاومت، رفراندومی بر تایید مقاومت بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد، عنوان کرد: از نشانه‌های قدرت ملی در بعد نظامی، در هم کوبیدن این پایگاه به عنوان مرکز تمام عملیات‌های زمینی و هوایی آمریکایی‌ها بود که نقطه عطفی در معادلات منطقه شد و کشور ما را از قدرت محلی به قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد.

وی با اشاره به افزایش قدرت موشکی ایران نسبت به دوران دفاع مقدس گفت: اکنون آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که الگو‌های نظامی خود را در برابر ایران عوض کنند؛ آن‌ها تمام طرح‌های نظامی دریاپایه خود را لغو و قرارگاه هایشان را به نقاط دورتر منتقل کردند.

سردار جلالی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مولفه نظامی از پیشرفت و اقتدار قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و باید در زمینه مولفه‌های دیگر همچون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و ... نیز به پیشرفت‌های بیشتری برسیم.

وی افزود: اینکه می‌گویند چرا با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در ساخت موشک، در اقتصاد عقب هستیم، برای این است که عده‌ای توانمندی داخل را دست کم می‌گیرند و یا مسخره می‌کنند و در واقع در این زمینه هنوز مکتب و تفکر سلیمانی پیاده نشده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: در تمامی مولفه‌های موجود توان قدرتمند شدن را داریم و باید آن‌ها را به مولفه نظامی پیوند بزنیم و جمهوری اسلامی بتواند نقش خود را در منطقه بیش از پیش ایفا نماید.

وی با اشاره به هتک حرمت عده‌ای قلیل به تصویر سردار شهید حاج قاسم گفت: در هیچ کشوری اجازه نمیدهند به نماد‌های ارزشی اهانت کنند و ما نباید اجازه دهیم خون حاج قاسم سلیمانی با اینچنین حوادثی هدر رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار