فرماندار ویژه آبادان خبر داد؛

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان در دهه فجر امسال

«سید زین العابدین موسوی» گفت: پس از سال‌ها قرار است فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان در دهه فجر امسال توسط رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۳۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ - 25January 2020

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان در دهه فجر امسال

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «سیدزین‌العابدین موسوی» فرماندار ویژه آبادان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آبادان با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آماده سازی فاز اول موزه دفاع مقدس آبادان اظهار داشت: موزه دفاع مقدس آبادان از هر نظر در کشور منحصر به فرد است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی یعنی شهریور ۱۳۵۹ یکی از اهداف اصلی دشمن بعثی تصرف آبادان پس از تسخیر و اشغال خرمشهر بود، افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان تنها جایی است که در طول دفاع مقدس در معرض تیر مستقیم دشمن بود، اما افرادی بودند که در طول دوران دفاع مقدس در همین مکان زندگی کردند و شهید شدند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه فاز نخست این مکان در دهه فجر امسال توسط رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می رسد، گفت: در سطح کشور هیچ یادمانی به این صورت نیست که آثار باقی مانده از دفاع مقدس آن چنین باشد و فرد احساس کند که تمام اجزای این مکان با آدم حرف می‌زند.

این مسئول عنوان کرد: این مکان در سال های گذشته به حال خودش رها شده بود و در حال از بین رفتن بود، آنچه باقی مانده همین است که مشاهده می‌کنید، اما پس از سال ها قرار است فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در آبادان توسط رئیس جمهور به بهره برداری برسد تا یکی از مراکزی باشد که مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار بگیرد.

موسوی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان می تواند به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی دفاع مقدس برای بازدید مردم و راهیان نور، فصل جدیدی از آنچه تا کنون پنهان مانده است را شکوفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار