آیت‌الله محمدی گلپایگانی:

شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود/ مردم آمل در ششم بهمن سال 60 ریشه فساد را از بین بردند

مسئول دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهید سلیمانی با اینکه یک نظامی و جزو نیروهای مسلح و فرمانده سپاه قدس بود اما یک دیپلمات برجسته بود که شرح حال عراق، یمن، لبنان و سوریه در دستش بود.
کد خبر: ۳۸۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ - 25January 2020

شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود / مردم آمل در ششم بهمن سال 60 ریشه فساد را از بین بردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدی گلپایگانی» مسئول دفتر مقام معظم رهبری امشب در مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در مصلای این شهرستان با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم آمل، استقبال بی‌نظیر مردم را به احترام خون‌های پاک شهدایی که در سال 60 در آمل ریخته شد، برشمرد.

وی با بیان اینکه مازندران از نقاط مهم کشور است، گفت: رژیم پهلوی چه پدر و چه پسر تمام سعی‌شان بر این بود که این مردم، اعتقادات و رسوم و علاقمندی‌های دین‌شان را نابود کند و با تقویت مظاهر فساد در استان وضعیت اسفناکی را به وجود آورده بودند.

آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه رضاخان با نام حسین (ع) مبارزه کرد و کوشید تا نام حسین (ع) را از بین ببرد، ادامه داد: اعتقادات این مردم ریشه در خاندان اهل بیت (ع) دارد و آتش عشق محبت و عشق حسین (ع) هرگز خاموش نخواهد شد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری افزود: به برکت این نظام و این حکومت و شهدایی مثل شهسد «قاسم سلیمانی» و یاران باوفایش و نیروهای مسلح، جوانان پاکباخته برای حفظ نظام آماده شهادت هستند.

وی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و هرگز نمی‌میرند، شهدای آمل را شهدای همیشه زنده برشمرد و ادامه داد: شهید ماندگار است و یکی از برنامه‌های مقام معظم رهبری دیدار و سرکشی، رسیدگی و احوالپرسی از خانواده‌های شهداست.

این مسئول رژیم آل سعود را رژیمی غاصب و سارق دانست و گفت: آل سعود همان آل سقوط هستند.

آیت الله گلپایگانی شهدا را گل سرسبد خانواده، محله و شهرها دانست و گفت: حیف بود اگر شهید «قاسم سلیمانی» در بستر و بیماری از دنیا می‌رفت؛ سردار سلیمانی بارها و بارها آرزوی شهادت می‌کرد و از هر کسی که می‌توانست دعای شهادت می‌خواست و سرانجام به دست رذل‌ترین افراد حکومت جنایتکار  آمریکا به شهادت رسید.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری به ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه او در کار خود اخلاص داشت و جز برای رضای خدا و جلب رضایت پروردگار قدم برنمی‌داشت، گفت: شهید سلیمانی با اینکه یک نظامی و جزو نیروهای مسلح و فرمانده سپاه قدس بود اما یک دیپلمات برجسته بود که شرح حال عراق، یمن، لبنان و سوریه در دستش بود.

آیت الله گلپایگانی اضافه کرد: در مجالس وقتی نوبت صحبت او می‌شد آنچه را که از وضعیت منطقه و عراق تحلیل می‌کرد، دیگران روی حرفش نمی‌توانستند حرفی بزنند.

وی با بیان اینکه اسم شهید سلیمانی دشمنان را می‌لرزاند، افزود: اخلاص این مرد و احاطه‌اش به مسائل جهانی و شجاعت بی‌نظیرش باعش شد که در صف اول حمله با دشمنان بود و از مرگ ترسی نداشت.

آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشتند، گفت: مردم آمل هم مانند دیگر روستاها و شهرها کارهای مهمی در شهادت این شهید انجام دادند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس مانند امام حسین (ع) مظلومانه شهید شدند و مردم در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، قم، تهران و کرمان تشییع باشکوهی برگزار کردند و در قدردانی این شهید، مردم شب و روز بر مزارش حاضر می‌شوند و عزاداری می‌کنند.

آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه تشییع پیکر این بزرگ مرد، انقلاب و نظام را بیمه کرد، گفت: از برکت این خون مقدس، نام شهید سلیمانی در تاریخ کشور نامی ثابت و پایدار است و برای ابد باقی خواهد ماند؛ این خون زایش دارد و در آینده سلیمانی‌ها خواهیم داشت و دلخوش به وجود این جوانمردان هستیم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آمل، گفت: تعبیری که حضرت امام خمینی (ره) نسبت به آمل داشتند به هیچ شهری نداشتند.

وی ادامه داد: حضرت امام با چند کلمه این مردم را به حرکت واداشت و مردم آمل در برابر فریب‌خوردگان سنگرها ساختند و ریشه فساد را از بین بردند و کسانی که امروز اموال مردم را غارت می‌کنند از همین‌ها بوده و کف روی آب هستند.

آیت الله گلپایگانی افزود: ایران اسلامی کشور امام حسین (ع)، کشور اربعین، کشور امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع)  و اهل بیت است و اطمینان می‌دهم به خاست خدا این پرچم به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار