سازوکار حضور برندهای عفاف و حجاب در رویدادهای فرهنگی سایر کشورها فراهم می‌شود

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در دیدار با جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب ضمن تشریح فعالیت‌های خود برای حضور قوی‌تر این بخش در جشنواره فجر امسال، گفت: سازوکار حضور برند‌های عفاف و حجاب در رویداد‌های فرهنگی سایر کشور‌ها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 26January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، «سیده مرضیه شفاپور» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب کشور دیدار کرد.

«سیده مرضیه شفاپور» از طراحی برنامه هایی برای فعال تر شدن بخش عفاف و حجاب در رویدادهای داخلی و خارجی خبر داد و اظهار داشت: بعد از جشنواره فجر سازوکار حضور برندهای عفاف و حجاب کشور در نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی کشورهای اسلامی و رویدادهای بین‌المللی را طراحی و اجرا می کنیم.

وی از فعالان عرصه عفاف و حجاب خواست تا پیشنهادهای خود را در خصوص فعال‌تر کردن این حوزه ارائه کنند و افزود: در جشنواره مد و لباس فجر امسال به بخش عفاف و حجاب توجه بیشتری صورت گرفته است و امیدوارم با حمایت شما این بخش فعال‌تر و موفق‌تر برگزار شود.

در ادامه، مریم کریمی دبیر بخش عفاف و حجاب که خود مدیر یکی از برندهای مطرح حوزه عفاف و حجاب نیز هست، با تأکید بر اینکه برند وی به هیچ وجه در جشنواره امسال شرکت نکرده است و فقط به عنوان دبیر بخش عفاف و حجاب در تلاش برای دیده شدن و مطرح شدن سایر برندهای عفاف و حجاب کشور است، گفت: فقط به عنوان فعال عرصه عفاف و حجاب مسئولیت مدیریتی را پذیرفته است.

وی از اختصاص هفت غرفه از ویترین ملی به بخش عفاف و حجاب در جشنواره امسال فجر خبر داد و گفت: با برگزاری کارگاه ها و نشست هایی به فعالان عرصه حجاب اطلاعات لازم در خصوص موضوع «فر گلستان» ارائه شده است و همچنان برای ارائه مشاوره و راهنمایی برای حضور در جشنواره فجر آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به فعالان عرصه عفاف و حجاب هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه برای اولین بار رنگ را وارد بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر کرده ایم، از طراحان خواست در حوزه عفاف و حجاب کارهایی رنگی ارائه کنند چرا که موضوع محوری جشنواره امسال «فر گلستان» است و استان گلستان دریایی از رنگ در خود دارد.

وی همچنین از طراحان خواست در کالکشن سازی به موضوع خانواده توجه کنند و مجموعه های خود را برای تمام اعضای خانواده طراحی کنند و افزود: تا هشتم بهمن علاقه‌مندان برای ارسال آثار مهلت دارند و کارگروه پنجشنبه و جمعه هم برای دریافت آثار باز است.

دبیر بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر با تأکید بر اهمیت نمایش آثار در بخش ویترین ملی، گفت: در بخش ویترین ملی تمام ملزومات ویترین باید توسط برندها تهیه شود و ویترین در شأن یک برند ملی ظاهر و غرفه ها به صورت حرفه‌ای طراحی شوند. در مسابقه زندگی طراحی لباس نیز امسال پارچه چادر رنگی هم در کنار مشکی قرار دارد که طراحان از آن استفاده خواهند کرد.

در ادامه تعدادی از صاحبان برندهای عفاف و حجاب به بیان نظرات و انتقادهای خود نسبت به دوره های قبل جشنواره و بی‌توجهی به بخش عفاف و حجاب پرداختند که شفاپور اعلام کرد: برای حضور بخش عفاف و حجاب محل مناسبی انتخاب شده است، غرفه بندی های نمایشگاه حرفه ای تر شده و برای نمایشگاه طراحی داخلی صورت گرفته است. داوری آثار نیز توسط افراد متخصص صورت خواهد گرفت که ویژه بخش عفاف و حجاب انتخاب شده اند و طرح هایی که قابلیت کاربردی شدن دارند امتیاز بالاتری را کسب خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص نحوه حضور برندهای عفاف و حجاب در رویدادهای کشورهای مسلمان، گفت: بخش عفاف و حجاب ما باید به صورت قانونمند و البته با قدرت، صلابت و در قالب برندهایی شایسته نام ایران در رویدادهایی که در کشورهای مسلمان برگزار می شود، حضور داشته باشند. برای دستیابی به این مهم باید برندهای عفاف و حجاب فعالیت حرفه‌ای قوی‌تری داشته باشند.

نحوه تبلیغ برندهای عفاف و حجاب در صدا و سیما، نحوه انتخاب دبیر بخش عفاف و حجاب، انتخای غرفه ها، نحوه انتخاب آثار برتر و... نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ضمن اگاهی نسبت به دغدغه ها و مشکلات فعالان عرصه عفاف و حجاب از به کارگیری تمام تلاش خود برای حل مشکلات موجود و تغییر روند فعالیت های صورت گرفته سخن گفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها