شهرام کرمی:

باید فارغ از همه تصمیم‌گیری‌ها به جشنواره تئاتر فجر احترام بگذاریم

مدیر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به وقایع اخیر برخی هنرمندان جشنواره تئاتر فجر را تحریم کردند. من درخواست می‌کنم که در شرایط کنونی به این تصمیم‌گیری‌های احترام بگذاریم و سعی کنیم جشنواره به خوبی برگزار شود.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ - 26January 2020

عباس جهانتاب/ به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رسانه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور «شهرام کرمی» مدیر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «نادر برهانی مرند» دبیر این رویداد فرهنگی صبح امروز در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

شهرام کرمی در ابتدای این نشست اظهار داشت: جشنواره تئاتر فجر در طول دوره‌هایی که برگزار شد سهمی عمده در رشد ارتقا و معرفی هنرهای نمایشی داشته است که جای تامل دارد. برگزاری ۳۴ جشنواره استانی در طول سال در واقع مقدمه‌ای است برای برگزاری جشنواره اصلی تئاتر فجر.‌ اداره کل هنرهای نمایشی نیز نگاه ویژه‌ای به این رویداد فرهنگی دارد بنابراین از آن حمایت کرده و از سرمایه مادی و معنوی آن صیانت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره با چالش‌های متعددی مواجه بودیم که بخشی از آن همراه جشنواره را درگیر خود کرده است. محدود بودن منابع مالی که نسبت به دوره قبل کمتر شده از مواردی است که کار برگزاری را با مشکل مواجه کرده است. علی‌رغم تلاش‌هایی که کردیم امکان همکاری با اسپانسر بوجود نیامد. به همین دلیل سعی شد جشنواره را به صورت فشرده‌تر برگزار کنیم. طبعا تحریم های اقتصادی و سیاسی نیز که به دلیل حفظ اقتدار کشور متحمل می‌شویم جشنواره امسال را با مشکل مواجه کرده است اما سعی شده اثرات آن کمتر دیده شود.

کرمی در خصوص تحریم جشنواره از سوی برخی هنرمندان عنوان کرد: به دلیل برخی مشکلات پیش آمده در کشور برخی از هنرمندان از حضور در جشنواره انصراف دادند که سبب شد در برنامه‌های اجراها تغییراتی بوجود آورد من می‌خواهم این انصراف را به چیز دیگری تفسیر نشود و به تصمیم هم احترام بگذاریم تا جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر به نحو احسن برگزار شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار