مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مازندران دارای ظرفیت عظیم تشکل‌های مردم نهاد در دفاع مقدس است

سردار «عبدالله ملکی» گفت: استان مازندران ظرفیت عظیمی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دارا است.
کد خبر: ۳۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ - 26January 2020

مازندران ظرفیت عظیم تشکلهای مردم نهاد در دفاع مقدس را دارا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره برترین تشکل‌های مردم نهاد در دفاع مقدس، مهمترین هدف انقلاب اسلامی را ایجاد قسط و عدالت برشمرد و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیار عظیمی داشته و بیش از ۱۸۸ هزار شهید فقط در این دوران تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نشأت گرفته از عاشورای حسینی است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، مردم هستند و سرچشمه این فرهنگ، ائمه و عاشورا است.

ملکی گفت: رزمندگان دفاع مقدس عاشورای نقلی را به عاشورای عینی تبدیل کرده‌اند و سردار شهید سلیمانی و ابوالمهدی مهندس تربیت یافته این فرهنگ بودند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به ظرفیت عظیم مردمی موجود در مازندران یادآور شد: مردم در بسیاری از موارد از مسئولان جلوتر و پیشگام هستند و مردم استان، عاشورایی و دیندار هستند و باید ظرفیت مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در استان بازسازی و تقویت کنیم.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعال است، گفت: معرفی تشکل‌های مردم نهاد نیازمند همکاری همه بخش‌ها است و باید نهضت جمع آوری خاطرات نهادینه شود.

ملکی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار ساعت از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهیدان جمع آوری شده است، یادآور شد: باید خاطرات پدران، برادران، خواهران، آزادگان، جانبازان و خادمان به مهمانان جنگ‌ز‌ده را جمع آوری و منتشر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید ناگفته‌های جنگ را جمع آوری و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، ادامه داد: یکی از مأموریت‌های ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشر آثار مربوط به دفاع مقدس است و باید خاطرات مردم از رامسر تا گلوگاه جمع آوری و به کتاب تبدیل شود و این کار مردم و کشور را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه خون شهدا دارای پیام است، متذکر شد: رزمندگان جبهه مقاومت از فرهنگ دفاع مقدس آموختند و باید این فرهنگ در نسل جوان و آیندگان نهادینه شود.

ملکی با اشاره به اینکه پایگاه فرهنگی قراخیل قائمشهر به برکت شهید گمنام تشکیل و رونق گرفت، بیان داشت: این پایگاه با همت مردم روستا ساخته شد و مردم دیگر نقاط استان نیز چنین ظرفیتی دارند و باید این نگاه فراگیر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها