سرلشکر جعفری در یادواره شهدای عرفه:

عملیات‌های بزرگ جنگ در تحریم کامل نظامی و اقتصادی رقم خورد/ عزت ما در داشتن روحیه انقلابی است

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریم‌های موجود گفت: عملیات‌های بزرگ جنگ زمانی رقم خورد که در تحریم کامل نظامی و اقتصادی بودیم
کد خبر: ۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ - 10January 2015

عملیات‌های بزرگ جنگ در تحریم کامل نظامی و اقتصادی رقم خورد/ عزت ما در داشتن روحیه انقلابی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نهمین مراسم بزرگداشت سردار سرلشکر شهید احمد کاظمی فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و همرزمانش (شهدای عرفه) که شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد، طی سخنانی، با بیان اینکه دفاع مقدس دوران سرنوشتسازی برای انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز هرچه نگاه میکنیم، سرنخ همه این موفقیتهای انقلاب در مقاطع مختلف به همان دوران طلایی دفاع مقدس برمیگردد و نقشی که شهدای عزیز در آن ایفا کردند.

سرلشکر جعفری افزود: همین بیداری اسلامی که بنا بر فرموده رهبری عزیزمان، شعاع آن تا اروپا و آمریکا رفته است، ثمره همان دوران است هرچند برخی سعی دارند در بررسی دفاع مقدس، تنها به خرابیها و مشکلات آن اشاره کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی، بُعد ظلمستیزی آن را بسیار موفق دانست و گفت: ما در ابعاد دیگر نظیر موضوعات فرهنگی، عدالت اجتماعی و غیره نیز باید تلاش بسیاری کنیم تا همه این ابعاد در شان انقلاب اسلامی محقق شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه حفظ دستاوردها از تحقق آنها سختتر است، خاطرنشان کرد: ما امروز هرچه داریم از روحیه ظلم ستیزی و ایستادگی ملت انقلابیمان در برابر آمریکا، صهیونیستها و زورگویان است.

وی به سالهای ابتدای جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: بنیصدر در آن زمان اعتقادی به نیرویهای عظیم مردمی نداشت و در برابر دشمن متجاوز، معتقد به مذاکره بود، اما امام راحل (ره) «نه» بزرگی به او گفت و پس از فرار بنی صدر که وحدت ارتش و سپاه شکل گرفت، دیدیم چطور نیروی عظیم مردمی توانست موفقیتهای بیشماری را رقم بزند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر حفظ روحیه ظلمستیزی تصریح کرد: مگر میشود جمهوری اسلامی روی کار باشد و در مقابل زورگویی مستکبرین به مسلمانان بیاعتنایی کند؟ این با اصل سیاسی اسلام همخوانی ندارد.

سرلشکر جعفری به اوضاع سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن در سوریه نتوانست اهداف خود را محقق کند و آنها جرات حمله به این کشور را پیدا نکردند.

وی اضافه کرد: اگر امروز انقلاب ما به دستاوردهای بزرگی در زمینههای مختلف رسیده، ثمره همان مقاومت و ایستادگی مردم است که در دوران دفاع مقدس به خوبی خودش را نشان داد.

فرمانده کل سپاه گفت: عملیاتهای بزرگ زمان جنگ در حالی با موفقیت به پایان رسید که ما در تحریم کامل اقتصادی و نظامی بودیم.

سرلشکر جعفری در عین حال افزود: شاید گاهی برخی سیاسیون در زدن حرف حق تردید کنند و مثلا بخواهند طوری حرف بزنند که مردم خوششان بیاید ولی شهدا این طور نبودند.

وی تاکید کرد: عزت ما در مسایل اقتصادی یا موضوعات دیگر نیست، بلکه همین روحیه انقلابی و مجاهدت است که باید در صدد تعمیق آن باشیم.

فرمانده کل سپاه افزود: جهاد تنها به معنی مبارزه مسلحانه با دشمن خارجی نیست؛ بلکه ما باید در حوزههای دیگر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز با روحیه انقلابی عمل کنیم.

سرلشکر جعفری یادآور شد: دیدید در فتنه ۸۸ عدهای بر سر چند رای میخواستند همه چیز را زیر سوال ببرند و اسم آن را هم حقطلبی گذاشته بودند.

وی در پایان شهید کاظمی را یکی از علمداران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این شهید بزرگوار طوری با ایمان و اعتقاد عمل میکرد که هر مسئولیتی به او سپرده میشد، خیالمان راحت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها