افقهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

هدف از اجرای «معامله قرن»/ پروژه صهیونیست‌ها برای تبدیل خیبر به زیارتگاه یهودیان

کارشناس مسائل غرب آسیا به تشریح هدف رژیم صهیونیستی از اجرای «معامله قرن» در فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: صهیونیست‌ها قصد دارند، قلعه خیبر را تصرف کنند تا این مکان به زیارتگاه یهودیان تبدیل شود.
کد خبر: ۳۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ - 28January 2020

هدف از اجرای «معامله قرن»/ پروژه صهیونیست‌ها برای تبدیل قلعه خیبر به زیارتگاه یهودیان«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره اجرای «معامله قرن» در اراضی اشغالی فلسطین اظهار داشت: صهیونیست‌ها قصد دارند، کاری کنند تا دیگر اثری از فلسطین باقی نماند و عملا از صفحه روزگار محو شود.

وی ادامه داد: در همین راستا (محو فلسطین از صفحه روزگار) دو موضوع مهم باید محقق شود؛ نخستین موضوع تغییر جفرافیای فلسطین اشغالی با کمک آمریکا و موضوع دوم وضعیت فلسطینیان پس از اجرای طرح معامله قرن است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به رقابت انتخاباتی بنی‌گانتس و نتانیاهو برای سِمت نخست‌وزیری گفت: آن‌ها در کارزار انتخاباتی وعده می‌دهند که قسمتی از رود اردن را به اسرائیل ملحق می‌کنند؛ این وعده در راستای تغییر جفرافیای فلسطین اشغالی است.

افقهی در خصوص وضعیت فلسطینیان پس از اجرای «معامله قرن» تصریح کرد: کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تاکید شده که اسرائیل یک دولت یهودی است و نه سکولار؛ تصویب این قطعنامه به این معنی است که باید تمام فلسطینیان از رام‌الله و غزه کوچ داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: سوالی پیش می‌آید که فلسطینیان کوچ داده شده از اراضی اشغالی به کجا بروند؛ مقصد آن‌ها لبنان، سوریه، اردن و دیگر کشورهای همسایه خواهد بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ممکن است غرب عراق یعنی استان الانبار هم برای استقرار آوارگان فلسطینی در نظر گرفته شده باشد، گفت: یکی از درگیری‌های اشغالگران آمریکایی با دولت عراق این است که این اشغالگران می‌خواهند با اشغال این منطقه و به مرور زمان، آوارگان فلسطینی را به این مکان منتقل کنند.

افقهی با اشاره به پروژه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی منطقه، تاکید کرد: صهیونیست‌ها قصد دارند، خیبر را تصرف کنند تا این مکان به زیارتگاه یهودیان تبدیل شود؛ امام راحل در دهه 60 در سخنرانی‌هایشان پس از جمعه خونین فرمودند که صهیونیست‌ها می‌خواهند به خیبر برگردند و مکه و مدینه را تصرف کنند.

وی در خصوص واکنش کشورهای عربی نسبت به معامله قرن یادآور شد: کشورهای عربی در واکنش به این موضوع به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست کشورهای محور مقاومت مثل لبنان، سوریه، عراق و یمن هستند که با معامله قرن مخالفند؛ گروه دوم کشورهایی مثل الجزایر، مغرب و سودان هستند که هیچ واکنشی ندارند و در ظاهر بی طرف هستند و  برخی کشورها مثل عربستان، بحرین، امارات و اردن نیز در زمره گروه سوم یعنی سهیم و شریک خیانت صهیونیست‌ها به ملت فلسطین قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار