سی و سومین یادواره هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم برگزار شد

سی و سومین یادواره هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم ظهر امروز در تالار فرهنگیان استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ - 27January 2020

سی و سومین یادواره یکهزار شهید دانش آموز و فرهنگی استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سی و سومین یادواره یک‌هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم ظهر امروز با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش قم و بخصوص دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی و خانواده‌های معظم شهدا در تالار فرهنگیان استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «حمیدرضا شیخ‌الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران مقاومت، استمرار راه و مرام شهدای عزیز را به‌عنوان تکلیف مهم تربیتی در جامعه بخصوص در آموزش و پرورش مورد تأکید قرار داد.

همچنین «احمد حاجی‌زاده» دبیر کنگره ملی شش هزار شهید استان قم نیز در این مراسم، وجود یک‌ششم شهدای استان را از قشر دانش آموز و فرهنگی مورد تکریم و احترم قرار داد و بر برپایی هرچه باشکوهتر این کنگره در سال آینده تأکید کرد.

«مجیده ملایی باغینی» از مدیران آموزش و پرورش قم و مادر شهیده «زهرا حسنی سعدی» از شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز که دیگر سخنران مراسم بود، روحیاتی از ولایتمداری و تعهد انقلابی دختر و داماد شهیدش «محمد صالحه» را بیان کرد و ادامه داد: چه خوب است همان‌گونه که مسئولان سپاه از اشتباه پیش آمده در اصابت موشک به هواپیما عذرخواهی کردند، برخی مسئولان کشوری نیز از مسائلی که در طول این چند سال برای مردم پیش آوردند، عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: هرچند اتفاق پیش آمده در ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی و سقوط هواپیما ناگوار و تلخ بود، اما فرماندهان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی تلاش کنند تا جای خالی سردار سلیمانی را پر و دل رهبر را شاد کنند.

این مراسم با اجرای سرود‌های دانش‌آموزی، پخش کلیپ و مرثیه‌سرایی توسط اردستانی و نیز گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید مقاومت و شهید مجید عسکری جمکرانی نخستین معلم شهید مدافع حرم همراه بود.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار حجمی دانش‌آموزان واحد آموزشی متوسطه اول «ریحانه» ناحیه ۳ آموزش و پرورش پیرامون فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه تصاویر و وصیتنامه‌های شهدای دانش‌آموز دبیرستان آیت‌الله کاشانی و بخشی از آثار حوزه ۳ بسیج دانش‌آموزی قم برپا شد که مورد استقبال و بازدید حاضران در یادواره قرار گرفت.

مراسم فوق روز یکشنبه ششم بهمن ویژه خواهران و امروز دوشنبه هفتم بهمن ویژه برادران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها