نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دفاع پرس:

مبارزه با اعتیاد تنها بر عهده یک دستگاه نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر تنها بر عهده یک نهاد، سازمان یا دستگاه نیست، بلکه همه نهاد ها به نوعی مسئولیت مبارزه با گسترش اعتیاد را در جامعه دارند.
کد خبر: ۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ - 10January 2015

مبارزه با اعتیاد تنها بر عهده یک دستگاه نیست

حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، خاطرنشان کرد: در خصوص مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی عملی شده، اما همچنان فقدان یک تشکل منسجم برای مقابله با این پدیده مخرب اجتماعی وجود دارد.

طلا ادامه داد: آموزش و پرورش تنها به عنوان یکی از نهاد های مسئول در این زمینه مسئولیت فرهنگ سازی را بر عهده دارد و این در حالی است که ما همچنان در جمع آوری معتادان متظاهر به اعتیاد از خیابان های شهر با مشکل مواجه بوده و ناتوان ظاهر شده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اعتیاد به عنوان مهمترین معضل اجتماعی مطرح می باشد، اما در حوزه قانون گذاری در این حوزه سرعت ما از میزان گسترش و عرضه مواد مخدر نوین صنعتی بسیار کمتر بوده است که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی در این خصوص شده است.

وی با بیان اینکه،تولید و عرضه مواد مخدر برای قاچاقچیان بسیار پر سود می باشد،گفت: شیوه های نوین ارائه مواد مخدر صنعتی مانند، ریختن مواد در گل و یا برچسب آدامس از جمله،عوامل جذب  مشتریان می شوند.

طلا در پایان اذعان داشت: ما در حوزه آموزش، فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادین دچار خلع هایی هستیم، ضمن اینکه در شهر تهران ،حتی برای جمع آوری معتاد ها فضای کافی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها