یادداشت/ عصمت دهقانی

بازگشت شهدای گمنام، مرهمی بر دل مادران چشم انتظار

شهدا، آمده‌اید تا مرهمی بر دل مادران چشم انتظاری باشید که سالیان سال است در فراق عزیزان‌شان اشک ماتم می‌ریزند.
کد خبر: ۳۸۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ - 28January 2020

بازگشت شهدای گمنام، مرهمی بر دل مادران چشم انتظارگروه استان‌های دفاع‌پرس – عصمت دهقانی؛ این روزها  وجب به وجب خاک ایران اسلامی عطر آگین از وجود کبوتران خونین بالی است که  بازگشت‌شان پس از سال‌ها به میهن نقل هر محفل و مجلسی است.

باز گشت این لاله‌های پر پر شده در ایام فاطمیه حس و حال وصف ناشدنی به همه ما بخشیده است. شهید بی‌نشان لقب‌شان می‌دهند اما نشانی از حضرت فاطمه زهرا با خود دارند و آن هم گمنامی است.

یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس آمده اند که بگویند ما از نسل همان‌های هستیم که وقتی دشمن بعثی خرمشهر را  اشغال کرد، نیروهای خبیث و شیطان صفتش  جسد عریان و بی جان دختری معصوم را به تیرک بلندی بسته و در آن سوی کارون مقابل دیدگان رزمندگان ما گذاشته بودند که تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه شهید بالاخره جسد آن دختر را پایین آوردند. سه شهید برای جسد یک دختر مسلمان ایرانیᴉ اما در جنگ‌های اطراف ما نوامیس کشورهای همسایه به دست داعشیان به حراج گذاشته می‌شد.

آری، آمده اند بگویند همرزمان دیروز و مدافعان حرم امروزᴉ دمتان گرم که جبهه مقاومت را تنها نگذاشتید و نگذاشتید نوامیس این آب و خاک به دست اجنبی بیفتد.

آمده‌اند تا از عشق بگویند از حماسه، ایثار، از سلحشوری و فداکاری بزرگ‌مردانی که نامشان تا همیشه در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

برادران شهیدم، بازگشت‌تان سال‌ها پس از شهادت، مصداقی از شعار « کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کربلا» است. چه زیبا گفته اند شهادت هنر مردان خداست و شما با هنرمندیتان صحنه‌های حماسی از مقاومت آمیخته با ایثار و گذشت خلق کرده اید که هنرمندترین هنرمندان عالم از ترسیم چنین صحنه‌های نابی ناتوانند.

برادران شهیدمᴉ نمی‌دانم دلتنگی‌های‌تان را در کدامین خاک بر جای گذاشتید؟ شلمچه؟ هویزه؟ فکه؟ و یا...؟ نمی‌دانم  اما این را خوب می‌دانم که قاصدان کربلای جبهه‌ها، بیت المقدس‌ها و والفجرها هستید این را خوب می‌دانم شما رفتید تا ما بمانیم، شما ابراهیم وار خود را بر آتش بلای نمرودیان زمان زدید و اسماعیل‌های نفستان را به قربانگاه فرستادید تا سیاهی چادر زنان و دختران این مرزو بوم در برابر دسیسه‌های فرهنگی دشمنان رنگ نبازد. شما رفتید تا اسلام و انقلاب بماند، شما رفتید تا دستاوردهای مکتب عاشورا به فراموشی سپرده نشود.

 و حالا آمده اید تا مرهمی بر دل مادران چشم انتظاری باشید که سالیان سال است در فراق عزیزان‌شان اشک ماتم می‌ریزند. آمده اید تا با برهم زدن معادلات دشمن، روحیه حماسی و از خود گذشتگی را در  بین جوانانی که آن روزها نبودند تا در کنارتان باشند به یاد گار بگذارید.

شهداᴉ فاطمیه امسال برای ما کربلایی‌تر از همیشه است. امسال سردار دل‌هایمان «حاج قاسم سلیمانی»، همان همرزم دیروز و هم نشین امروزتان در بین ما نیست. اما سردار باوفاست حتما به استقبال‌تان می‌آید.

 برادران شهیدمᴉ تابوت‌های‌تان که مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر چه ظاهراً وزنی ندارند؛ دِینی سنگین بر روی شانه‌های ما  می‌گذارند و آن هم  صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و رساندن آنها به صاحب اصلی انقلاب اسلامی یعنی مهدی موعود(عج) است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار