هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی در فضای مجازی، موضوع به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی منعکس می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 29January 2020

هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا در تشریح این موضوع اظهار داشت: همه شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: پلیس فتا بر حسب مأموریت‌های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می‌کند و هرگونه جرایم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را احصاء کرده و به مراجع قضائی اعلام می‌کند.

سردار مجید با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات پیش رو در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از هموطنان به حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رای، تصریح کرد: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است. در صورت مشاهده مواردی مبنی بر مشاهده «تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی» به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذیصلاح قانونی منعکس می‌شود.

وی عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی را آغاز تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی اعلام کرد و بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت هفت روز برشمرد و گفت: در خارج از محدوده زمانی تعیین شده، هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها جزو موارد تخلفاتی به شمار می‌رود.

سردار مجید با بیان اینکه یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات افزایش شایعات بی‌پایه و اساس بر علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی است، به هموطنان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه جداً خودداری کنند و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را بازنشر نکنند.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضائی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مراکز استان و شهرستان‌های کشور به دعاوی آنان رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها