امیر سپهری راد:

دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌ایم/ تشکیل ائتلاف آمریکایی بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما امروز همچون استخوانی در گلوی استکبار جهانی هستیم و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۳۸۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ - 02February 2020

دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌ایم/ تشکیل ائتلاف آمریکایی بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز در دوازدهمین «جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، جوان سرباز ارتش» که در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی ۵ آذر برگزار شد، با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در مرز‌های دانش حرکت می‌کند و در حوزه قدرت تصمیم‌گیری به جایی رسیده‌ایم که بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم.

وی افزود: اگر پیش از انقلاب اسلامی خودمان قادر به نگهداری و تعمیر تجهیزات نبودیم، امروز به برکت انقلاب اسلامی، تجهیزات و سامانه‌های خود را طراحی و آمایش کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز شکل و ماهیت تهدیدات تغییر کرده است و دشمن قصد ورود به تفکرات و ارزش‌های ما را دارد؛ پس نگاه سرباز ما باید متناسب با مقتضیات زمان باشد؛ لذا سرباز ما در دوران خدمت و پس از آن باید به گونه‌ای تربیت شود که همواره آماده مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان باشد.

امیر سپهری راد ادامه داد: امروز وظیفه ارتش آمادگی در برابر دشمنان و متجاوزان به منافع و تمامیت ارضی است و ما نیز باید برای اجرای این امر مهم، تلاش‌های مجدانه‌ای داشته باشیم.

تشکیل ائتلاف آمریکایی بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه اقتدار تضمین‌کننده امنیت و آرامش مردم در برابر توطئه دشمنان است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتدار و توانمندی برخوردار است که استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود در خلیج فارس، دست به تشکیل ائتلاف می‌زند و در مقابل ایران اسلامی، یارکِشی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه کشور‌های وابسته هیچ‌گاه طعم امنیت را نخواهند چشید، گفت: وابستگی خود منجر به ناامنی می‌شود؛ چراکه امنیتِ خریداری شده، عاریه‌ای و شکننده است و به همین دلیل از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بود.

امیر سپهری راد عنوان کرد: ما امروز همچون استخوانی در گلوی استکبار جهانی هستیم و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌ایم.

وی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح امروز با قدرت ایمان و خودباوری و اتکای درونی توانسته‌اند در زمینه‌های گونان به خودکفایی برسند و نیروی پدافند هوایی امروز قادر است سامانه‌هایی را طراحی و تولید کند که در بالاترین سطح دانش قرار دارند.

مروری بر عملکرد نسل‌های انقلاب

امیر سپهری راد گفت: جوانانی که امروز در حال ورود به عرصه مدیریت کشور هستند، باید بدانند که اگر دولتمردان ما در عرصه‌های بین‌المللی گام‌های بلندی برمی‌دارند، به خاطر هزاران دست و پایی است که در جنگ قطع شد تا ذره‌ای از خاک این کشور کم نشود و به دنیا بفهمانیم که فکر تجاوز به ایران را از مخیله خود پاک کنند. نسلی که به فرموده امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۴۲ در گهواره‌ها بودند، همان نسل اول انقلاب اسلامی هستند که انقلاب را پیروز کردند؛ به فرمایش رهبری معظم آن‌ها نسل مؤسس هستند و حکومت اسلامی را آن‌ها بنا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: نسل دوم حافظ مرز‌های فیزیکی بودند و جنگ تحمیلی با فداکاری و ایثار این نسل به «دفاع مقدس» تبدیل شد و این نسل در واقع پرچم نسل اول را به دست گرفتند.

وی ادامه داد: نسل سوم نیز همان دهه شصتی‌هایی هستند که از پدرانشان امنیت و آزادگی را به ارث بردند. دوران نوجوانی این نسل با دوران چالش‌های نظری انقلاب اسلامی که نماد آن ماجرای کوی دانشگاه در سال ۷۸ بود، همزمان شد؛ این نسل تجربه حمایت از محتوای انقلاب اسلامی را دارند؛ استقبال نسل سوم از اعتکاف‌ها، هیئات، راهیان نور و مراسم‌های تشییع شهدا نماد‌های اتصال نسل سوم به دوم است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه «تجربه ۷۸ به میان‌داری نسل سوم، کشور را از پرتگاه فتنه ۸۸ عبور داد»، بیان کرد: امروز دهه هفتادی‌هایی در سراسر دنیا هستند که رهبری معظم می‌فرمایند در خاک آرمیده‌اند و محل عروج‌شان دمشق و سامرا است و شهدای مدافع حرم نام دارند. این شهدا خارج از مرز‌های جغرافیایی از ارزش‌هایی که برای آن‌ها خون دادیم، دفاع کردند.

امیر سپهری راد با بیان اینکه «یکی از جنگ‌های مهم نسل چهارم انقلاب اسلامی، جنگ علم است»، خاطرنشان کرد: کشور‌ها تلاش می‌کنند تا مرز‌های علم و دانش را در اختیار خود درآورند و نسل چهارم نسل دانش‌بنیان هستند که مرز‌های علمی را درنوردیده و همچون سربازان جبهه مقاومت که از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده‌اند، آنان نیز از مرز‌های علم و دانش رو به تعالی و پیشرفت عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه‌ای خطیرتر از نسل‌های قبل بر عهده نسل چهارم قرار گرفته است؛ دفاع از حریم ولایت و ارز‌ش‌های اسلامی در فراتر از مرز‌ها وظیفه‌ای است که بر عهده نسل چهارم است. دهه هفتادی‌ها امروز پرچم را در دست دارند و آن‌ها همانند نسل سومی‌ها ملقب به افسران جنگ نرم هستند که چشم‌های همه به این افسران است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان گفت: امروز دشمن ما دشمن انرژی اتمی و نحوه رعایت حقوق بشر و داشتن یا نداشتن موشک و تجهیزات نظامی نیست، بلکه دشمن ما دشمن باور‌های ما، یعنی دشمنان فرهنگ شیعی، خروش حسینی و انتظار مهدوی ماست و تا زمانی که ما بر این باور‌ها اعتقاد راستین داریم، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار