ابراز تاسف معاون ستاد کل نیروهای مسلح از انحلال جهاد سازندگی

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت که متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلأ در کشور به‌وجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.
کد خبر: ۳۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ - 11January 2015

ابراز تاسف معاون ستاد کل نیروهای مسلح از انحلال جهاد سازندگی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار "حسین صالحی اصل" معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح درباره فعالیتهای بسیج سازندگی، گفت: بسیج سازندگی در ابتدای انقلاب با عنوان جهاد سازندگی پا به عرصه گذاشت و دغدغه آن ساختن ایران اسلامی بود، زیرا حضرت امام خمینی(ره) فرموده بودند که «کشور ما را خراب کردند و باید سازندگی با قوت تمام آغاز شود.»

وی با اشاره به نقش پر رنگ بسیج سازندگی در بازسازی میهن اسلامی، اظهار کرد: با فرمان امام(ره) حرکت به سمت سازندگی ایران اسلامی آغاز شد، اما مدتی بسیار اندک از جهاد برای آبادانی و بازسازی ایران گذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و امکانات به سمت سازندگی جنگ روانه شد.

سردار صالحی با تاکید بر نقش مؤثر جهاد سازندگی در طول دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلأ در کشور بهوجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.

وی افزود: در همین راستا با عنایت مقام معظم رهبری، جهاد سازندگی به بسیج سازندگی برای خدمت به روستائیان و مناطق محروم و کمبرخوردار کشور، تبدیل شد.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش بسیج سازندگی در کشور، عنوان کرد: بسیج سازندگی همان کارهای جهاد سازندگی را با نگاهی عمیق تر، علمی تر و با تجربیات جدیدتر و با دغدغه بیشتر دنبال می کند.

وی در ادامه بیان کرد: بسیج سازندگی طی این چند سال، کارهای بزرگی انجام داده که خوشبختانه روند رو به رشدی را در آبادانی و سازندگی کشور عزیزمان داشته به نحوی که خبرهای بسیار خوبی در رابطه با سازندگی توسط بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی و جو جامعه تاکنون داشته ایم.

سردار صالحی سپس با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی نقش جمع آوری نیروهای مستعد و استفاده از توانمندیهای این افراد در جهت سازندگی کشور را ایفا می کند، خاطرنشان کرد: فعالیتهای بسیج سازندگی یا در مناطق محروم برای رفع محرومیت است و یا در نقاطی برای کشف گنجینهها است.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما در نقاطی از کشور بسترهای مناسب و نیروهای فعال داریم اما سازماندهی نداریم تا ضمن جمعآوری این نیروها، امکانات را در جهت شکوفا ساختن اقتصاد کشور، مدیریت کند و بتوانیم بدین وسیله از بسیاری از مشکلات اقتصادی عبور کنیم؛ به همین خاطر بسیج سازندگی میتواند این وظیفه مهم را به نحو مطلوبی انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار