امیر حاجیلو:

اندیشه‌های انقلاب اسلامی تحولی در ساختار ایدئولوژی‌های جهان ایجاد کرد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: تاثیر اندیشه‌های انقلاب اسلامی امروزه در حدی بوده که تحولی در ساختار ایدئولوژی‌های جهان داشته است.
کد خبر: ۳۸۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ - 08February 2020

گفتمان انقلاب تحولی در ساختار ایدئولوژی‌های جهان ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امیر «علی حاجیلو» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا امروز در همایش نقش تشکل‌های مردم‌ نهاد در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارومیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان به پیروزی رسید که دو ایدئولوژی مارکسیست و لیبرال دموکراسی در جهان حاکم بود و سران دو کشور ابرقدرت به مردم قبولانده بودند که دین نباید نقشی در تشکیل حکومت داشته باشد و در این زمان رهبر کبیر انقلاب با گفتمان مبتنی بر دین و الهیات دو ایدئولوژی آن زمان را به چالش کشید.

وی افزود: در چنین شرایطی که مادیات و لذت‌های دنیوی در اولویت قرار داشت، جمهوری اسلامی ایران گفتمان جدیدی را مطرح کرد. در پیش از انقلاب کشورهای ابرقدرت در دو کشور ترکیه و ایران نیز سعی کرده بودند ایدئولوژی خود را تحمیل کنند که رهبر کبیر انقلاب با همراهی مردم چنین اجازه‌ای را به آنها ندادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با اشاره به اینکه ۱۹ بهمن سالروز دیدار افسران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: این دیدار نقش مهمی در تسریع روند انقلاب داشت.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی منافع دو ابرقدرت جهانی به خطر افتاد پس آنها به دشمنی با ایران پرداختند و برای همین منظور دو بلوک شرق و غرب دست در دست هم داده تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند و پس از تلاش‌های ناموفق برای انحراف انقلاب، جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

حاجیلو تصریح کرد: در آن زمان برخی به دنبال خلع سلاح ارتش بودند که رهبر کبیر انقلاب یک تنه در برابر آنها ایستادند و اجازه خلع سلاح ارتش را ندادند و در کنار ارتش، دستور تشکیل بسیج و سپاه را هم صادر و بحث دفاع و مقاومت همه جانبه را مطرح ساختند.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر اندیشه‌های انقلاب اسلامی امروزه در حدی بوده که تحولی در ساختار ایدئولوژی‌های جهان داشته و دشمن برای شکست جمهوری اسلامی هر بار نقشه‌ها و توطئه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: دشمنان در آخرین توطئه با ایجاد داعش و راه‌انداری جنگ‌های نیابتی تصور می‌کردند که جمهوری اسلامی تسلیم شده و آنها به اهداف خود خواهند رسید در حالی کخ به لطف الهی، ایران امروزه نه تنها داعش را شکست داده بلکه علمدار در منطقه است و حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: امروزه دشمن با فضای مجازی سعی دارد در باورها و عقاید جوانان ایرانی تاثیر بگذارد، جوانان باید با مطالعه تاریخ و افزایش آگاهی‌های خود به ترفندهای دشمنان شناخت پیدا کرده و تحت تاثیر آنها قرار نگیرند.

حاجیلو متذکر شد: خداوند به دو صورت فرستادن امداد الهی و ایجاد وحشت در قلوب دشمنان به مومنان کمک می‌کند و در دفاع مقدس و در بسیاری دیگر از رویدادها، خداوند نیز به ما عنایت داشته است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار