در همایش «فصل رویش» صورت گرفت؛

تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی ایثارگر+ تصاویر

دومین همایش فصل رویش با تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی از خانواده ایثارگران در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ - 11February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین همایش «فصل رویش» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت فرهنگسرای خاوران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از بانوان فعال فرهنگی خانواده شهدا، در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی ایثارگر

این همایش با حضور مادر گرامی شهید میردوستی، خواهر شهید اصغر پاشازاده، مادر شهید موسوی جوانترین شهید مدافع حرم، خواهر شهید هادی، دختر مرحومه حدیدچی (دباغ) و جمعی از خانواده‌ شهدای فاطمیون برگزار شد.

در این همایش مهدی امینی یکی از روایتگران دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و به نقش اثرگذار زن در پیشرفت جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی اگر به این مقام والا رسیده است همسری شایسته در سایه ایشان را همراهی کرده است.

تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی ایثارگر

وی ادامه داد: امام راحل برای جایگاه زن به حدی اهمیت قائل بود که بعد از سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی زنی را به عنوان رئیس سپاه یک استان مرزی منصوب می‌کند.

این روایتگر اظهار داشت: امام خمینی (ره) چهل سال خودسازی کرد و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی و حضور سرداران به نامی، چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای گرانقدر است.

تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی ایثارگر

وی تصریح کرد: منشا ظهور و بروز شهدای چهار دهه انقلاب اسلامی مکتب انسان ساز امام راحل است.

وی شهید سلیمانی را از جمله شهدای نسل اول انقلاب، شهید احمدی روشن را از شهدای نسل دوم انقلاب و شهیدحججی را شهید نسل چهارم انقلاب اسلامی معرفی کرد.

تجلیل از پنج بانوی فعال فرهنگی ایثارگر

در ادامه این همایش خواهر شهید اصغر پاشازاده در مورد برادر شهیدشان مطالبی را عنوان کرد و دختر مرحومه حدیدچی نیز با اشاره به پنج ویژگی شاخص مادرش از جمله ولایت پذیری ایشان، ولایت پذیری را لازمه عبور از بحران‌ها خواند.

در پایان از خانواده شش شهید گرانقدر تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار