مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

فعالیت ۲۲ تشکل مردم‌نهاد برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

«امیرعباس آسمند» گفت: بیش از ۱۹۰ تشکل مردم‌نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که از این تعداد، ۲۲ تشکل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ - 10February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره استانی تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: «ایمان و عمل مردم»، «اتحاد و همدلی» و «ولایت‌مداری و نقش ولایت فقیه در مدیریت نظام اسلامی» سه مؤلفه اصلی هستند که در پیروزی، ثبات و ادامه مسیر انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.

وی به نقش مردم در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنچه جنگ هشت ساله ما را به پیروزی رساند و در برابر دنیای استکبار سربلند نگه داشت حضور مردم بود.

آسمند نقش‌آفرینی مردم در قالب تشکل‎‌های مردم نهاد را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بیش از ۱۹۰ تشکل مردم‌نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که از این تعداد، ۲۲ تشکل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این تشکل‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در خطبه‌های نماز جمعه چند هفته قبل تهران فرمودند که برای توسعه یک کشور به یک جامعه غنی نیاز داریم که این جامعه به مشارکت حداکثری مردم در همه عرصه‌ها نیاز دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از تشکل‌های مردم‌نهاد خواست در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظایفی دارد که در انجام آن‌ها می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده کرد، متذکر شد: تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام و ساماندهی یادمان‌های آن‌ها، شناسایی، جمع‌آوری و ثبت اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس و برگزاری همایش‌های مختلف از جمله در حوزه پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه‌هایی است که تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند در اجرای آن‌ها همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسمات خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز آموزشی و مساجد، برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت برای تجلیل از مادران و همسران شهدا و تولید کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی این اداره‌کل است که در اجرای آن‌ها می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار