حجت­‌الاسلام رئیسی:

خواست مردم شکل گرفتن همه اجزای نظام در تراز انقلاب اسلامی است/ مجلس قوی با رأی قوی شکل می­‌گیرد

رئیس قوه قضائیه گفت: درخواست مردم این است که همه دستگاه‌ها و ساختارهای منصوب به انقلاب اسلامی در تراز انقلاب باشند؛ بر همین اساس پیرایش از هرگونه آلودگی و فساد در دستگاه‌ها و ساختارهای کشور خواست جدی مردم در گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 11February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (سه‌­شنبه) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولین لشکری و کشوری در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه در اجتماع پایانی راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا اظهار داشت: راهپیمایی میلیونی امروز مردم در ایران اسلامی تنها یادآور 22 بهمن 1357 نیست بلکه در تاریخ انقلاب نقطه عطف و یک انقلاب مبتنی بر انقلاب 1357 با تأکید بر همان اصول و مبانی است.

وی افزود: اعلام پایان حکومت ستم­شاهی، اعلام پایان استبداد آمریکایی و سلطه بیگانگان و آغاز حاکمیت الله بر سرنوشت جامعه اسلامی پیام بهمن 1357 بود. امروز پیام 22 بهمن در بستر گام دوم انقلاب، بیرون راندن آمریکا از منطقه است. اراده مردم منطقه بر این تعلق گرفته که به حضور آمریکا در منطقه پایان دهد. حضور میلیونی مردم در تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی و در هم کوبیدن پایگاه دشمنان انقلاب و شکسته شدن ابهت پوشالی آنها به عنوان ایام‌­الله مبتنی بر اصول و ارزش‌­های 22 بهمن 1357 است.

این مسئول خاطر نشان کرد: شعارها، آرمان‌ها و نگاه الهی مردم در 22 بهمن 1398 همان اصول و مبانی است که بر اساس آن انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 شکل گرفت.

رئیسی تصریح کرد: خواست انقلابیون امروز شکل گرفتن نهادها، دستگاه­‌ها و ادارت تراز انقلاب اسلامی است. درخواست مردم این است که همه دستگاه‌­ها و ساختارهای منصوب به انقلاب اسلامی در تراز انقلاب باشند. پیرایش از هرگونه آلودگی و فساد از دستگاه‌­ها و ساختارها خواست جدی مردم کشور در گام دوم انقلاب ایران اسلامی است.

وی در ادامه به معنای پیشرفت اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه در صنعت و تکنولوژی معیار پیشرفت یک کشور نیست بلکه توسعه یافتگی در پرتو عدالت باید محقق شود تا کام مردم را شیرین کند. توسعه یافتگی در پرتو هر چه نیاز انسان است محقق می­‌شود.

رئیس قوه قضائه در ادامه به اهمیت پیوند دین و سیاست اشاره کرد و گفت: نتیجه جدایی دین از سیاست ظلمی است که توسط مستکبرین عالم نسبت به مستضعفین روا داشته می­‌شود. امام خمینی (ره) پرچم پیوند دین و سیاست را برافراشت. امروز نیز نگاه رهبر معظم انقلاب مبتنی بر همین اساس است. ایشان بر نظامی مبتنی بر دین و دوری از مستکبرین تأکید دارند.

وی ادامه داد: عدالت از اهداف مهم امام خمینی (ره) و محورهای اصلی قانون اساسی و تأکید مردم است. قانون عادلانه، اجرای عادلانه، قضاوت­‌های عادلانه و تقسیم ظرفیت­‌ها در کشور مبتنی بر عدالت باید مورد توجه قرار گیرد. در گام دوم انقلاب تأکید همه حوزه‌­ها تأکید بر اجرای عدالت است.

رئیسی تأکید کرد: نگاه غیر انقلابی، آفات این عرصه است که باید به آن توجه داشت. تفکر و نگاه غیر انقلابی کار را مشکل می­‌کند. در موضوع اقتصاد به جای این که به دنبال اقتصاد مقاومتی باشند به دنبال اقتصاد وابسته است. نگاه این تفکر به سیاست، انقلابی نیست و پیامی که می­‌دهد پیام مقاومت نیست بلکه پیام مذاکره است. حضور مردم در تشییع شهید سلیمانی رأی به مقاومت بود و نه رأی به مذاکره.

وی ابراز داشت: باور ما این است که پشتوانه برای هر حرکت انقلابی در کشور وجود دارد و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اتمام حجتی برای مسئولین است تا بدانند که کشور برای هر حرکت انقلابی ماندگار آمادگی کامل دارد و مبارزه با فساد را که با چهره انقلاب سازگاری ندارد در دستور کار قرار دهند.

این مسئول افزود: دشمن بداند که ما قوی هستیم. قوت و قوی شدن یک منظومه به هم پیوسته است. علم و عمل می­‌خواهد، اجرای قوی در میدان می­‌طلبد و نیازمند حضور فعال با تکیه به توان داخلی در عرصه­‌های سیاسی و اقتصادی است. پیام 22 بهمن در بستر گام دوم انقلاب قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه­‌ها و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است.

رئیسی تصریح کرد: در هر حوزه‌­ای که مسئولین قوی عمل کردند از پشتوانه مردمی بهره­مند شدند. برآورد ما آن است که نگاه مردم در این مبارزه مقاومت فعال است. راهبرد نظام اسلامی سیر ارتجاعی و ایستایی و توقف ندارد بلکه حرکت رو به جلو و پیشرفت راهبرد نظام به شمار می­رود.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است تا با بهره­‌گیری از امپراطوری رسانه مردم را نسبت به آینده نظام ناامید کند. ادراک جامعه این است که مبتنی بر انقلاب اسلامی هیچگونه فسادی در هاضمه انقلاب قابل پذیرش نیست. به برکت هدایت‌­های رهبر معظم انقلاب و حضور مردم و مجاهدت مجاهدان، نگاه مردم آن است که در ذات انقلاب مبارزه با فساد نهادینه شده و اجازه داده نخواهند شد فساد در هیچ نقطه­‌ای از کشور لانه کند.

رئیس در خصوص اهمیت انتخابات دوم اسفند بیان داشت: حضور قوی و اعلام نظر قوی می‌­تواند کشوری قوی را شکل دهد. مجلس قوی با رأی قوی شکل می‌­گیرد. انتخاب نمایندگان متعهد، متدین و انقلابی و داشتن دغدغه دین و خواسته­‌های مردم می‌­تواند یک مجلس انقلابی که پشتوانه انقلاب است را شکل دهد .

وی تأکید کرد: ایجاد یأس و ناامیدی در مردم ایران اسلامی سلاح دشمن است. پیام انقلاب پیام امید است. در کشور هر کس با سخن و عمل، مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده و هر کس با سخن و عمل مردم را مأیوس کند بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار نورانی است، گفت: خانواده شهدا بدانند که خون شهدایشان برکات زیادی به همراه داشته است و باعث جهل­‌زدایی از ساحت عالم شده است. خروج آمریکا از منطقه، همبستگی مسلمانان منطقه، تقویت روحیه مبارزه با دشمن و تنفر عمومی نسبت به آمریکا از جمله برکات خون شهدا است. خون شهدا کار خود را در منطقه و عالم کرده است چون متصل به خون ثارالله است. خدا از خون حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش و خون سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم که مظلومانه به شهادت رسیدند نخواهد گذشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار