برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان زاهدان

یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان زاهدان و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 12February 2020

برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان زاهدان و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور جمعی از علما و طلاب امروز در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی رضایی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان هوافضای سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی اظهار داشت: خداوند به امام علی (ع) می‌فرمایند «من سرپرست بازماندگان شهدا هستم. هر کس آنان را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس آنان را خشمگین و ناراحت کند مرا ناراحت و خشمگین کرده است».

وی گفت: ما خود را مدیون شهدا می‌دانیم و بیشترین وصیتی که ‌اکثر شهدا داشتند، پشتیبان ولایت فقیه باشید و زنان باحجاب خود از دین و کشور خود دفاع کنند.

این مسئول عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را امام خمینی(ره)، یکپارچگی مردم و وحدت دانست.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: روحانیت واسطه بین امام و مردم است تا مسائل و ارزش‌ها را دریافت کند و برای مردم بیان کند.

در ادامه سردار «محمد مارانی» فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق با توجه به نقش روحانیت و علما در دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت با ترویج قرآن و مسائل معنوی در دوران دفاع مقدس باعث افزایش روحیه و انگیزه و توان دفاعی در رزمندگان می‌شد. وجود روحانیت در جبهه باعث برکت و نعمت بود. از طرفی دیگر روحانیون با آموزش احکام دین و شجاعت، در عمل نیز به رزمندگان نشان می‌دادند.

سردار مارانی ابراز داشت: روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس ضمن بیان مسائل دینی و تربیتی، به عنوان نیروهای خط شکن، امدادی و... نیز حضور داشتند.

در ادامه وی از حضور حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های دفاع مقدس بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها