سرهنگ آسمند خبر داد؛

چاپ 40 عنوان کتاب دفاع مقدسی در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: از ابتدای امسال تاکنون 40 عنوان کتاب شامل زندگینامه، خاطرات، نمایشنامه، پایان‌نامه و تاریخ شفاهی با حمایت این اداره‌ کل به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 13February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار با امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این اداره‌کل اجرای 220 برنامه سازمانی را در طول سال در دستورکار دارد، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما امور یادمان‌ها و موزه دفاع مقدس است که در این راستا، کار مکان‌یابی و برنامه‌ریزی برای تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام را به عهده داریم.

وی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات ما در اجرای این پروژه ردیف اعتباری مشترک با استان چهارمحال و بختیاری است که با قولی که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تفکیک ردیف اعتباری این پروژه داد، امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شناسایی، جمع‌آوری، ثبت و ضبط و ساماندهی مدارک و اسناد مربوط به دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این اداره‌ کل عنوان و بیان کرد: در این راستا، امسال حدود 120 هزار سند را شناسایی و جمع‌آوری کردیم.

آسمند مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران به منظور اجرای پروژه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و تولید کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را از دیگر وظایف این اداره‌ کل نام برد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 عنوان کتاب شامل زندگینامه، خاطرات، نمایشنامه، پایان‌نامه و تاریخ شفاهی با حمایت این اداره‌ کل به چاپ رسیده است.

وی محتواسازی برای همه گروه‌ها در فضای مجازی، برگزاری جشنواره‌های متعدد برای تجلیل از فعالان حوزه دفاع مقدس، برگزاری همایش‌های پیشکسوتان دفاع مقدس، اعزام پیشکسوتان به اماکن عمومی برای خاطره‌گویی، دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، آموزش راویان راهیان نور و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار