به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)؛

زن و جایگاه رفیع و متعالی آن در جامعه

به‌مناسبت «سالروز میلاد حضرت فاطمه (ع) و روز زن» امام خمینی (ره) با اشاره به جنایاتی که نسبت به زنان در رژیم پهلوی شد در پیامی فرمودند: «امروز به برکت نهضت اسلامی، زن عضو مؤثر جامعه تا حدودی مقام خود را یافته است».
کد خبر: ۳۸۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 15February 2020

وقتی زن مقام خود را دوباره پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین روز از آخرین هفته‌ی بهمن‌ماه امسال (ماهی که یادآور تاریخ و شور انقلابی است) مصادف است با بیستم جمادی الثانی، زادروز حضرت فاطمه‌ی زهرا صلوات الله علیها، ام‌الائمه. ام‌ابیها و همسر علی علیه‌السلام. زنی که نمونه‌ی اعلای مادر بودن بوده و هست و در طول تاریخ هیچ بدیل و نمونه دیگری نداشته و نخواهد داشت.

زنی که دختر پیامبر خدا، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، همسر، ولی الله و وصی النبی بوده است و نتیجه‌ی ازدواجش با علی مرتضی، امام حسن و امام حسین هستند که به قول پیامبر اکرم (ص) سید جوانان اهل بهشتند. زنی که مادر دختری مانند زینب کبری علیها السلام است که عقیله‌ی کربلا لقب گرفت و با کلام نافذی که حاصل تربیت مادر بزرگوارش بود حماسه‌ی عاشورا را زنده نگه داشت.

باری، صلح حسن و رشادت حسین و کلام نافذ زینب کبری، جمله نتیجه‌ی تربیت زنی است که خود دست پرورده ابرمرد تاریخ محمد مصطفی (ص) بوده است. حاصل ازدواج علی مرتضی و فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها، سلسله‌ی ائمه معصومین سلام الله علیهم است.

به اذعان تمام علمای اسلام همین سلسله‌ی ائمه هدی بوده‌اند که آموزه‌های اسلام ناب محمدی را زنده نگه داشته‌اند و به دیگر سخن ماندگاری اسلام و آموزه‌های اسلامی در طول تاریخ مدیون مجاهدت ائمه‌ی هدی است که جمله از ابناء حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها هستند.

چنین روزی میلاد یکی از نوادگان حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) نیز هست، امام سید روح الله مصطفوی خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران. کسی که به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت و ظفرمندانه به ایران بازگشت و طومار تاریخ دو هزار و پانصد ساله‌ی شاهنشاهی ایران را درنوردید و از نو بنیادی درانداخت و هزاران و میلیون‌ها ایرانی مشتاق و عاشق نیز به استقبالش رفتند و مرد و مردانه ایستادند. از امامشان پیروی کردند. جانانه و با پایمردی انقلاب کردند و  زنان و مردان با تمام وجود به جنگ با اهریمن بعثی رفتند و شهادت را بر زندگی با ذلت ارجحیت دادند.

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (ع) و روز زن؛ امام خمینی (ره) با اشاره به جنایاتی که نسبت به زنان در رژیم پهلوی شد در پیامی فرمودند: «امروز به برکت نهضت اسلامی زن عضو مؤثر جامعه تا حدودی مقام خود را یافته است».

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در خصوص نقش بانوان فرمودند: «بنده زیاد برخورد می‌کنم با مادران شهیدان، با همسران شهیدان، با همسران جانبازان؛ این بانوی فداکاری که یک عمر زندگی خودش را می‌گذارد برای مدیریّت کردن و بهبود بخشیدن به زندگی یک معلول و جانباز، برای خاطر خدا؛ این چیز کوچکی نیست، این‌ها به زبان آسان است. آن مادری که دو فرزند، سه فرزند، چهار فرزند را در راه خدا داده و همچنان محکم ایستاده، به ما سفارش می‌کند که بایستید؛ محکم باشید! انسان واقعاً در مقابل این‌همه عظمت احساس خشوع می‌کند. این‌ها واقعیّت‌های زنانه‌ی جامعه‌ی ما است که بسیار افتخارآمیز و مهم است».

آری؛ یک‌صد‌و‌نوزدهمین زادروز امام‌خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی (که چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را در همین بهمن سالجاری شاهد بودیم)، نواده‌ی فاطمه‌ی زهرای طاهره‌ی مطهره را به راستی باید بر مردمی که همواره به آرمان‌های امام‌شان وفادار بوده و هرگز از خط و راه و مسیر و منش رهبرشان تخطی نکرده‌اند هزاران بار تبریک و تهنیت و شادباش گفت. میلاد در میلاد مبارک. 

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار