استاد حوزه علمیه قم:

حفظ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین «محمد باقر نکونام» گفت: مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه حفظ فرهنگ دفاع مقدس است و باید بیش از گذشته در جهت نشر این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱ - 16February 2020

به گزارش خبرنگار‌ دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد باقر نکونام» استاد حوزه علمیه قم در جشنواره  اسوه های صبر و مقاومت  استان سمنان که  همزمان با میلاد حضرت  فاطمه مرضیه (س)، در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی كامل برای همه  زنان جهان است و زنان مسلمان بویژه ایران اسلامی نیز باید با تبعیت از حضرت زهرای مرضیه (س) در رابطه با حجاب و عفاف و دفاع از ولایت فقیه همیشه در صحنه باشند و گوش به فرمان رهبرفرزانه انقلاب باشند.

نکونام افزود: حضرت زهرا (س) این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است كه ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

وی با بیان این که سردار سلیمانی مرد نبرد و عمل بود، خاطر نشان کرد: سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» چهره برجسته و شناخته شده دنیای امروز است که با مجاهدت ها و رشادت های خود در عملیات های مختلف در طول چهل سال رزمنده بودن، ثابت کرد که حق همیشه پیروز است.

وی گفت: راه و رسم شهیدان فراموش شدنی نیست و ما بایستی راه و رسم شهیدان را در مسیر زندگی خودمان دنبال کنیم و از راه و رسم آنها درس بگیریم.

نیکونام مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه را حفظ فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت کنونی کشور در گرو جانفشانی‌ها و ایثار گری‌های رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس است و باید بیش از گذشته در جهت نشر این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم. زنان دفاع مقدس از خودگذشتگی و فداکاری بسیاری را انجام دادند و بزرگترین هنر زنان در دوران دفاع مقدس و پیش از آن انقلاب اسلامی پشتیبانی و تربیت رزمندگان در راستای دفاع از انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه مادران و همسران رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس سختی‌های بسیاری را تحمل کردند، افزود: تكريم مادران و همسران شهدا، فرصتی برای ارج نهادن به زحمت های زنان ايرانيست كه با تربيت فرزندانی شايسته، در هشت سال جنگ تحميلی و جبهه مقاومت حماسه آفريدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار