عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کُردها همواره مدافع نظام بوده و هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کردستان شناسنامه ایران است، گفت: کردها همواره در طول تاریخ مدافع نظام بوده و هستند.
کد خبر: ۳۸۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ - 16February 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سید عزت‌الله ضرغامی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان و کردها شناسنامه و هویت ایران عزیز ما هستند؛ نه اینکه من امروز در جمع شما صحبت می‌کنم بخواهم تعارف کنم، تاریخ ایران عزیز و میهن عزیز ما نشان می‌دهد که کردها از هزاران سال قبل از زمان آریایی‌ها ایران را تشکیل دادند و خود ایرانی‌ها هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برخلاف برخی از کشورها، در ایران قومیت‌های ما خود ایران هستند نه اینکه مثل یک ظرف آنها را کنار هم گذاشته باشند.

وی اذعان داشت: مردم کردستان دو ویژگی اساسی دارند که فکر می‌کنم حاج قاسم سلیمانی فرزند این کردستان بود.

به گفته ضرغامی، امروز می‌خواهم در جمع شما مردم کردستان بزرگ، عظیم و پرافتخار عرض کنم که شما دو ویژگی دارید و آنچه حاج قاسم را برجسته و تبدیل به شخصیت استثنایی کرد، مردم کردستان دارند.

وی افزود: حاج قاسم شخصیت استثنایی و بزرگ بود و امروز در دنیا الهام بخش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سلحشوری، شجاعت، حماسه‌سازی و فداکاری به صفت‌های جلال مشهور است و در کنار اینها صفت جمال را کردها در اوج دارند.

وی تصریح کرد:‌ کردها آخر فرهنگ و هنر هستند و سابقه شما مردم کرد در رشته‌های هنری و اقدامات فرهنگی سابقه بی‌نظیر است.

ضرغامی اضافه کرد: امروز که ما کردستان را نگاه می‌کنیم و هنرنمایی هنرمندان این دیار را می‌بینیم به اوج توانایی هنری و فرهنگی این مردمان بیش از پیش پی می‌بریم.

وی عنوان کرد: جوانان کرد باید بدانند که فرهنگ کردستان فرهنگی بی‌نظیر است و بهترین تعبیر را رهبر معظم انقلاب اسلامی از فرهنگ کردستان و مردم این دیار کردند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ترامپ می‌خواهد مردم ما را تهدید کند؛ آنقدر نادان است که وقتی سرداری را به شهادت می‌رساند از ترس نیروهای سپاه خواست ما را تهدید کند گفت ما 52 نقطه فرهنگی شما را شناسایی کرده‌ایم دست از پا خطا کنید آن نقاط را خواهیم زد.

وی اذعان کرد: چند وقت پیش هم علیه ایران سخنرانی کرد و از کلمه علیه ملت استفاده کرد نه علیه دولت و حکومت، این یعنی اینکه آنها با ملت ما مشکل دارند.

وی اضافه کرد: اینها را علنی و در تریبون‌های جهانی گفتند حالا خصوصی چه می‌گویند یک چیز دیگر است.

ضرغامی اظهار داشت: ترامپ اعلام کرد مردم ایران علیه امریکا جنگ ندارند و از شعار علیه امریکا خسته شده‌اند که مردم بلافاصله با حضور در راهپیمایی جواب او را داند و فهمید اینطور نیست.

وی افزود: شهید سلیمانی همان کرد باغیرت و سلحشور است، شجاعت، سلحشوری از ویژگی‌های این شهید والامقام بود. سردار ملی که همچون سرداری ملی و اساطیری برای ما عزیز هستند.

این مسئول گفت: شهید سلیمانی یک قهرمان جهانی است و از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار است؛ دنیا در عصر امروز به یک قهرمان نیاز داشت و شهید حاج قاسم همان قهرمانی بود که جهان نیاز داشت.

ضرغامی تصریح کرد: در معادلات منطقه‌ای هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شد مگر اینکه با حاج قاسم مشورت می‌کردند و این نشان از جایگاه و عظمت این شهید در عرصه منطقه‌ای و جهانی دارد.

وی با بیان اینکه در خانه حاج قاسم همیشه باز بود و این روحیه فرهنگی را کمتر کسی داشت،‌ گفت: شخصیت حاج قاسم یک شخصیت فرهنگی، اعتقادی و خود ساخته بود.

وی اضافه کرد: شما کردها ریشه ایران را در دست دارید. اگر از میان شما یک فرزند بیرون بیاید دنیا را متحیر خواهد کرد، ژن حاج قاسم ژن کردها و متعلق به شما است.

وی تصریح کرد: امروز ما با مکتب حاج قاسم مواجه هستیم، شخصیت حاج قاسم ابعاد و سطوح مختلف دارد، باید ابعاد شخصیتی این شهید را بشناسیم و مکتب ایشان را در جهان ترویج دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیعنوان کرد: بعد مردم‌داری، فراجناحی و انقلابی‌گری از ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم بود. حاج قاسم مردمی بود به همین دلیل چپ و راست به ایشان نمی‌چسبید.

وی تصریح کرد: گروه‌های سیاسی قابل احترام هستند و باعث گرمی در برگزاری انتخابات می‌شوند ولی حاج قاسم فرا جناح است و به هیچ جناحی تعلق ندارد.

ضرغامی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم گفت: همه اقشار در این مراسم حضور داشتند و در کنار هم حماسه بی‌نظیری خلق کردند و نشان دادند این ملت وحدت دارد و شکاف و تفرقه در بین آنها جایی ندارد.

وی اذعان کرد: انقلاب ما انقلاب انحصاری نیست که یک عده‌ای احساس کند متعلق به آن هستند صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند.

ضرغامی اضافه کرد:‌ این مردم انقلاب را مال خود می‌دانند اگر می‌گفتند انقلاب مال مسئولان است یا مال قشر خاص است قطعا این انقلاب تا الان نابود می‌شد اما انقلاب ایران به دلیل مردمی بودن روز به روز قدرت پیدا می‌کند و قدرتمند در عرصه جهانی به جلو حرکت می‌کند.

وی افزود:‌ از کسانی که در جایگاه‌های مختلف در نظام، حاکمیت، دولت و نهادها مسئولیت‌های سنگین دارند تقدیر می‌کنیم، ولی باید این نکته را همیشه مد نظر قرار دهند که صاحب اولیه انقلاب این مردم هستند.

ضرغامی با بیان اینکه تفویض اختیار به مردم مهمترین نیاز امروز جامعه است، گفت: کردستان زمینه کار زیاد دارد اگر یک مقدار مردم را بیشتر مورد توجه قرار دهید و پای کار بیاورید اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: نباید در کردستان با این همه ظرفیت یک جوان به خاطر کولبری در برف و سرما یخ بزند.

وی با بیان اینکه اشتغال مشروع‌ترین مطالبه مردم است، گفت: چرا باید به خاطر سیاست‌های ما جوان در شرایط سخت بار سنگین به کول بگیرد و جان خود را به خطر بیندازد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بستر کار و هماهنگی در بین دستگاه‌ها در این استان باید به گونه‌ای باشد که دست مدیران استان باز باشد تا بتوانند جهادی کار کنند و آنچه مد نظر رهبری در کار جهادی است را تحقق ببخشند.

وی گفت: آن طور نباشد که اگر یک مدیر جهادی بخواهد کار کند فورا یک پرونده قضایی برایش تشکیل شود.

ضرغامی با بیان اینکه برای خدمت بهتر به مردم باید مدیرانی داشته باشیم که آزادی عمل داشته باشند، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازها این است که مردم بدانند که آزادی عمل دارند و مورد توجه مسئولان قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها