دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امروز شاهد استقبال جدیدی از وحدت اسلامی در سطح جهان اسلام هستیم

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه امروز جهان اسلام به یک فهم و درک جدیدی از دشمن مشترک رسیده است، گفت: ما امروز شاهد یک استقبال جدیدی از وحدت اسلامی در سطح جهان اسلام هستیم.
کد خبر: ۳۸۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 16February 2020

امروز شاهد استقبال جدیدی از وحدت اسلامی در سطح جهان اسلام هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری امروز (یکشنبه) در نشست شورای معاونین مجمع تقریب ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید بیعت با انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه این حضور همیشه در صحنه مردم نشان دهنده روحیه مقاومت است، اظهار داشت: مردم ایران مثل همیشه پای انقلاب، ولایت و مقاومت ایستادند و ان‌شاءالله در جمعه آینده با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نامزدهای اصلح مشت محکمی به آمریکا و اذنابش خواهند زد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران، افزود: ما در جنگ سخت توانستیم مقاومت کنیم، اما در جنگ نرم باید خیلی مواظب باشیم. با تغییر نسل‌ها و حضور جوانانی که وجوه و مناظر کریه قبل از انقلاب را تجربه نکرده‌اند ممکن است توسط اخبار دروغین و چهره‌های تصویرسازی شده توسط رسانه‌های بیگانه، گمراه شوند.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه امروز، روز جنگ نرم و جنگ اینترنت و ماهواره است، گفت: دشمن تلاش می‌کند آن چیزی را که از راه جنگ سخت نتوانسته بدست بیاورد از راه تصاحب دلها به دست بیاورد و با توجه به حضور چشمگیر جوانان در فضای اینترنت، مرتب نا امیدی را در بوق و کرنا می‌کنند و با راه اندازی کمپین «من رأی نمی‌دهم» و کمپین‌های ضد دینی و اخلاقی در فضای مجازی می‌خواهند با این کارها جوانان ما را از اسلام و دیانت و اخلاق اسلامی دور کنند؛ لذا ما باید در این فضای جنگ نرم حاضر باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: تقریب یک دوران بسیار سخت را پشت سر گذاشته است، در زمان ظهور داعش بسیاری از جوانان شیفته اسلام، گرایشات ناهمگونی به سوی داعش داشتند به خاطر اینکه آنها را یک چهره انقلابی می‌دیدند اما امروز چهره کریه و مشوه داعش از پشت نقاب سیاه آنها کنار زده شده و شعار دروغین آنها آشکار شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز جهان اسلام به یک فهم و درک جدیدی از دشمن مشترک رسیده است، افزود: ما امروز شاهد یک استقبال جدیدی از وحدت اسلامی هستیم هرچند در حوزه دولت‌ها با معذوریت‌هایی مواجه هستیم اما در حوزه علمایی و نخبگان شاهد این تغییر هستیم.

حجت‌الاسلام شهریاری تأکید کرد: امروز فضای فرهنگی برای ترویج تفکر وحدت و تقریب در جهان اسلام وجود دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار