دفاع‌پرس اظهارات تکراری پمپئو را بررسی کرد؛

«تاب‌آوری ملت ایران» خاری در چشم تروریست‌های آمریکایی

مایک پمپئو در آستانه سفرش به عربستان سعودی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مصاحبه‌ای را انجام داده که اعلام حمایتش از ایجاد آشوب در جمهوری اسلامی ایران از نکات ویژه مصاحبه وی است.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳ - 17February 2020
«تاب‌آوری ملت ایران» خاری در چشم تروریست‌های آمریکاییگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مایک پمپئو در آستانه سفرش به عربستان سعودی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مصاحبه‌ای را انجام داده و در آن درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است، اما از نکات جالب توجه در مصاحبه او با این روزنامه سعودی، حمایتش از ایجاد آشوب در جمهوری اسلامی ایران است.
 
البته حمایت‌های وزیر خارجه آمریکا از ایجاد آشوب و آشوبگران در جمهوری اسلامی ایران مسبوق به سابقه بوده و او بار‌ها این کار خود را در برهه‌های زمانی مختلف تکرار کرده است؛ به‌طور مثال، پس از سوءمدیریت در ساز و کار اجرایی کردن مصوبه افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه سال جاری، پمپئو که گویا سودای تکرار فتنه ۸۸ را در سر داشت، با بازنشر دادن توئیت یک سال و نیم قبل خود خطاب به ملت ایران نوشت: «اکنون نیز همان پیام را تکرار می‌کنم: «ایالات متحده صدای شما را می‌شنود. ایالات متحده از شما حمایت می‌کند. ایالات متحده با شماست.»
 
پمپئو در کنار توئیت‌های خود و بیانیه‌های مقامات آمریکایی در حمایت از اغتشاشگران، در نشست‌های خبری ویژه نیز از آشوبگران حمایت می‌کرد و در یک نشست خبری در اوایل آذرماه خطاب به آشوبگران گفت: «ایالات متحده صدای شما را می‌شنود، از شما حمایت می‌کنیم؛ به ایستادن کنار شما ادامه می‌دهیم.»
 
نکته ویژه در آن نشست خبری این بود که پمپئو که خود و آمریکا را حامی مردم ایران می‌دانست، در ادامه وعده داد که آمریکا تحریم‌های بیشتری را به بهانه حقوق بشر، علیه ایران وضع کند.
 
دخالت‌های پمپئو و حمایت‌هایش تا جایی ادامه پیدا کرد که پس از آمار اغراق‌آمیز خبرگزاری رویترز در خصوص کشته‌های آبان‌ماه ۹۸ (رویترز در گزارشی در آن زمان ادعا کرد که در جریان اغتشاشات و درگیری‌های آبان‌ماه، ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند) در توئیتی ضمن اشاره به گزارش رویترز در اظهاراتی مداجله‌جویانه گفت که مردم ایران حق دارند برای کسانیکه در این ناآرامی‌ها جان باخته‌اند، عزاداری کنند؛ او در پیام توئیتری مدعی شد که ایران بار دیگر خشونت و قطعی اینترنت را اعمال کرده است.
 
اما آخرین حمایت و چراغ سبز پمپئو از ایجاد آشوب در کشورمان یک تفاوت مهم با دفعات قبل دارد؛ این به‌ظاهر حمایت، در حالی است که ایران اسلامی در آستانه خلق حماسه‌ای دیگر یعنی حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد و پمپئو و دوستانش در جبهه ضد انقلاب سعی دارند تا بتوانند در عدم خلق این حماسه موثر باشند.
 
با وجود خلق حماسه‌های مختلف در روز‌های گذشته یعنی تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و راهپیمایی ۲۲ بهمن، باید گفت که حنای تروریست‌های آمریکایی و ضد انقلاب دیگر حتی برای آن اقلیتی که به فکر آشوب به بهانه‌های مختلف هستند هم رنگی ندارد و خصومت آمریکایی‌ها با استقلال کشورمان ثابت شده است.
 
پمپئو و بسیاری از دولتمردان آمریکایی و غربی از یک طرف فریاد حمایت از مردم کشورمان را سر می‌دهند و از طرفی دیگر در فکر تحریم و فشار حداکثری هستند که قطعا با این کارشان همان مردمی که آن‌ها به آشوبگری‌شان امید دارند، آسیب می‌بینند.
 
در پایان باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جامعه ذاکرین اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «تاب‌آوری ملت ایران در برابر فشار‌های غول وحشی آمریکا، ناظران جهانی را به حیرت واداشته است؛ در چنین شرایط سختی، همه، حضور ملت مقاوم ایران را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و قبل از آن در تشییع سردار سلیمانی دیدند و این تاب‌آوری واقعاً حیرت‌انگیز است.»
 
قطعا ملتی که با وجود مشکلات مختلف در کشور در برابر فشار‌های حداکثری آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کنند، دیگر توئیت‌ها، بیانیه‌ها، نشست‌ها و فعالیت‌های مختلف برای تغییر رویکردشان تاثیری نخواهد داشت و این تاب‌آوری‌شان خاری در چشم دشمنانشان می‌شود.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار