معرفی کتاب؛

«اولین‌ها در گام دوم»

کتاب «اولین‌ها در گام دوم» نوشته فاطمه شریفی نعمت آباد به تشریح فراز‌هایی از بیانیه گام دوم و پیوند آن با سبک زندگی و منش شهدای مدافعان حرم در قالب داستانی و نگاهی به زندگی چند شهید والامقام مدافع حرم پرداخته است.
کد خبر: ۳۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 21March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «اولین ها در گام دوم» نوشته فاطمه شریفی نعمت آباد با مقدمه ای به تشریح فرازهایی از بیانیه گام دوم و پیوند آن با سبک زندگی و منش شهدای مدافعان حرم در قالب داستانی و نگاهی به زندگی چند شهید والامقام مدافع حرم پرداخته است.

شریفی نویسند کتاب در بخشی از مقدمه آورده است: «امروز نیز هم چنان کوته نظری و قدرت طلبی از سوی نظام منفور جهان ادامه دارد و استقلال این مرز و بوم را هدف قرار داده اند. بر این اساس اگر دفاع مقدس، ارزش ها و فرهنگ برآمده از آن نبود، امروز نیز دفاع از حرم برای عقب راندن دشمن به این شکوه و زیبایی توسط سربازان و دلدادگان دهه 60 و 70 رقم نمی خورد و بار دیگر سپاهی از ایستادگی فراتر از مرزها قد علم نمی کرد.»

این اثر در 8 فصل با عناوین تجلی انسانیت در سایه خداباوری، صیانت از اخلاق و هوشیاری اجتماعی، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه، مدافع سنگر همبستگی و خدمت به مردم، پاسداری از نهاد خانواده، مبارزه با فساد و حراست از بیت المال، ستون شفافیت و دفاع از استقلال و آزادی و مرز داران و مدافعان عزت ملی تدوین شده است.

کتاب «اولین ها در گام دوم» که در سال 98 همزمان با فجر چهل و یکم رونمایی شد در 84 صفحه با قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات چشم و چراغ به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است؛ پیش از این کتاب «اگر به جبهه رفته بودم» نیز از این نویسنده چاپ و منتشر شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها