رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انتخاب‌های نادرست کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌کند

حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» گفت: کسانی که با رای مردم در مجلس حضور دارند و صندلی‌ها را تصاحب کرده‌اند، کارشان را آن‌چنان که باید، درست انجام نداده‌اند؛ پس انتخاب‌های نادرست می‌تواند به‌مدت بسیار زیادی کشور را با مشکل جدی روبه‌رو کند.
کد خبر: ۳۸۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ - 17February 2020

مجلسی‌ها کارشان را آن‌گونه که باید درست انجام نداده‌اند/ انتخاب‌های نادرست کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، اظهار داشت: ایران ثروتمندترین کشور در منطقه و در مقایسه بسیاری از نقاط عالم است و ما به‌اندازه چندبرابر کشورهای اروپایی هستیم و یک درصد مردم دنیا در ایران زندگی می‌کنند، هفت درصد معادن زیرزمینی شناخته شده دنیا در ایران است؛ ولی ما فقر مدیریتی داریم و کسانی که با رای مردم در مجلس حضور دارند و صندلی‌ها را تصاحب کرده‌اند، کارشان را آن‌چنان که باید، درست انجام نداده‌اند؛ پس انتخاب‌های نادرست می‌تواند به‌مدت بسیار زیادی کشور را با مشکل جدی روبه‌رو کند.

وی با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مستحکم‌ترین سازمان‌های نظام‌مند کشور پس از ۴۱ سال است، گفت: از زمانی‌که نهضت انقلاب اسلامی شروع شده است، ارتش پای مردم بوده و اگر ارتش با مردم و پای آرمان‌های محکم انقلاب و امام خمینی (ره) نبود، این انقلاب یا پیروز نمی‌شد یا به تأخیر می‌افتاد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به انقلابی بودن امیر سپهبد شهید «ولی‌الله قرنی» حتی قبل از انقلاب، بیان داشت: ارتش ۴۱ سال و به‌تعبیر من بیش از ۵۰ سال با انقلاب است و دشمن از دست این ارتش وفادار کلافه شده و دنبال تخریب این سازمان محبوب است.

وی حفظ اطلاعات نظامی را بسیار مهم دانست و گفت: حفظ اطلاعات برای ما مثل حرمت ناموس است و همکاری 100 درصدی با همکاران حفاظت اطلاعات، یک واجب عقلی، سازمانی، ملی، انقلابی و شرعی است؛ چراکه دشمنان ما درپی نفوذ و ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که برای جلوگیری از نشر اطلاعات، لازم است با حفاظت اطلاعات همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به قدرت انتخابی که خداوند بزرگ تنها به انسان عطا کرده است، اظهار داشت: قدرت انتخاب لطفی است که خداوند تنها به اشرف مخلوقات داده است و حتی فرشتگان و نیز سایر موجودات از این موهبت الهی برخوردار نیستند.

وی افزود: انسان در طول زندگی انتخاب‌های تعیین‌کننده زیادی را انجام می‌دهد؛ ولی شش انتخاب هستند که انسان باید درباره آن‌ها درست و هوشمندانه عمل کند تا  سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین و اگر در هر کدام از آن‌ها اشتباه کند، ممکن است دنیا و آخرت خودش را نابود کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: انتخاب اول، «انتخاب صحیح دین» است؛ انسان نمی‌تواند بدون دین زندگی کند و دین تضمین‌کننده سعادت انسان است؛ به شرط آن‌که انتخابش صحیح باشد.

وی انتخاب دوم که نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی فردی و جمعی دارد و یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هاست را «انتخاب همسر» دانست و خطاب به دانشجویان، گفت: مهم است که انسان چه‌کسی را به‌عنوان همسر انتخاب کند و اگر همسر آینده از نظر افکار سازمانی، اعتقادی و از نظر فکری، التزام به ارزش‌ها برای یک نظامی که نماد غیرتمندی است، نداشته باشد، بی‌شک با مشکلات شکننده‌ای روبه‌رو خواهد شد؛ بنابراین مراقب باشید انتخاب همسرتان که فوق‌العاده تعیین‌کننده است و می‌تواند مایه پیشرفت شما یا مایه توقف و حتی می‌تواند مایه کم‌آبرویی و مایه سقوط شما باشد، هوشمندانه صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی «انتخاب دوست صالح» را یکی دیگر از انتخاب‌های تعیین‌کننده انسان در خصوص رستگاری خود در دنیا و آخرت بیان و تصریح کرد: هر کسی ارزش دوستی ندارد و کسانی که ما را دعوت به خوبی‌ها می‌کنند، ارزش دوستی دارند؛ اما کسانی که ما را دعوت به گناه و تشویق به بعضی مسائل حاشیه‌ای می‌کنند، این‌ها همان شیاطین هستند که می‌توانند موجبات بیچارگی انسان را رقم بزنند؛ بنابراین در انتخاب دوست هم باید بسیار دقیق بود تا متضرر نشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط و انس دانشجویان با مسجد و جلسات قرآنی، خاطرنشان کرد: شما هیچ‌موقع  نمی‌توانید مربی‌های اخلاق را در پارک و جاهای دیگر پیدا کنید؛ اما از هیئت‌ها و مساجد، شهید بابایی، شهید صیاد شیرازی، شهید همتی، شهید ملایی و شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی به‌وجود می‌آید و شما جوانان باید این شهدای گران‌قدر را الگوی خود در زندگی قرار دهید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی، «انتخاب مربی و معلم» را یکی دیگر از انتخاب‌های مهم خواند و گفت: انسان باید بداند در زندگی خود با مربیان و معلمان خدادوست و دین‌دار در ارتباط باشد و همواره از بزرگان دین، درس تقوا و خداپرستی بیاموزد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ششمین انتخاب تعیین‌کننده انسان را انتخاب نمایندگان سیاسی اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: این انتخاب می‌تواند انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری یا شوراها باشد و در این زمینه نباید احساساتی انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار