تفاهم «ساترا» و «فرابورس» برای تأمین مالی طرح‌های صوت و تصویر ایران

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و شرکت فرابورس ایران برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ - 18February 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدصادق امامیان» رئیس ساترا در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فرابورس ایران برگزار با بیان اینکه جلسه امروز نمادین است، اما پیام زیادی دارد، اظهار داشت: صنعت رسانه به شدت در حال رشد است و رشد و تنوع در رسانه مبتنی بر تامین مالی است. اگر ما نتوانیم رسانه‌های کشور را تامین مالی کنیم میدان رقابت را به رسانه‌های خارجی واگذار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به وجود آمدن رسانه‌های بزرگ، ولی محدود اتفاق دیگری است که ممکن است بیافتد. ما در خیلی جا‌ها بحث انحصار را داریم که بسیار خطر ناک است. رسانه باید بتواند به شکل رقابتی در حوزه خصوصی کار کند. از سال ۹۴ گفته شده که رسانه‌های خصوصی می‌توانند بر بستر اینترنت ایجاد شوند و این یک فرصت است.

امامیان قدرت مالی را نشان دهنده قدرت رسانه‌ها دانست و گفت: نزدیک به ۳۲ میلیارد یورو بودجه ۶۴ رسانه اروپایی است.

وی افزود: حاکمیت باید به دنبال توسعه رسانه‌های کشور باشیم و به دنبال محدود سازی نباشیم. دوم اینکه باید از صنعت رسانه استفاده کنیم و نگذاریم یک تعداد غول رسانه‌ای که وابستگی اقتصادی یا سیاسی خاص دارند راس بیایند. ما باید نظام‌مند باشیم و در صنعت رسانه تنوع ایجاد کنیم. تفاهم نامه امروز به مقابله با تسلط رسانه‌های خارجی و انحصار کارتل‌های مالی در حوزه رسانه، از طریق همکاری با فرابورس و حمایت از جمع‌سپاری مالی و مشازکت مردمی منجر می‌شود.

رئیس ساترا گفت: همچنین نباید بگذاریم پول‌های کثیف در صنعت رسانه بیاید. زیرا رسانه شکل دهنده افکار و سبک زندگی مردم است.

تفاهم ساترا و فرابورس برای تأمین مالی طرح‌های صوت و تصویر ایران

امامیان در ادامه با اشاره اهمیت سهم محتوای داخلی گفت: ما باید توجه ویژه به رسانه ملی داشته باشیم، چون هر گاه رسانه ملی ضربه خورده فرهنگ عمومی هم ضربه خورده است. در جلسه‌ای که شنبه در شورای عالی فضای مجازی برگزار شد مقرر شد هر سرویس داخلی باید حداقل ۴۰ در صد محتوای آن داخلی باشد. دوم اینکه سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد رسید و ما تلاش می‌کنیم این اقتصاد دیجیتال خلاق و محتوا محور باشد. سلایق مردم می‌تواند در رسانه تبلور پیدا کند. امیدواریم همکاری ما با فرابورس به اینجا محدود نشود و سبب رشد و شفافیت بیشتر اقدامات شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین مالی پروژه‌های فرهنگی در قالب کراد فاندینگ یا شرکت‌هایی که بزرگ شده اند این قابلیت را ایحاد می‌کند که بتوانیم در قالب اوراق بهادارسهام خود را عرضه کنیم. درخواست عمومی از ذی نفعان این اثر این است که به طور مثال صندوقی را برای شهدای بین الملل دفاع از حرم راه اندازی کنیم تا معیشت آن‌ها تامین شود در واقع فرا بورس خودش ایجاد کننده این درخواست نیست بلکه بستری است برای اینکه ذی نفعان پیشنهاد بدهند و او انجام دهد. ما در حوزه سواد مالی بحث تلویزیون اینترنتی بازار سرمایه را مطرح می‌کنیم که امیدواریم این همکاری شکل بگیرد تا بتوانیم تولید محتوای خاصی در بازار سرمایه داشته باشیم اکنون در بازار سرمایه عطش خاصی وجود داردکه با این همکازی می‌توان به آن پاسخ داد‌

هامونی مدیر شرکت فرابورس در ادامه نشست گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت مردم در فرا بورس معامله می‌شود که در قالب ۱۰ بازار مختلف فعال است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰ نماد و ۴۰۰ صنعت از طریق شش کارگزاری مخاطب ۱۱ میلیون نفره را تامین می‌کند. بیشتر از این که فرا بورس راه نیافتد ما به شکل سنتی سهام داشتیم، اما فرابورس محیط و اقلیم سرمایه را متنوع کرده است و سعی کرده به تامین‌های بخش‌های مختلف کمک کند. از دولت و بنگاه‌های متوسط و حتی اشخاص و خانوار‌ها این تامین ما انجام شده است.

مدیر شرکت فرابورس عنوان کرد: در صنعت صوت و تصویر فراگیر تفاهم نامه امضا می‌کنیم که همکاری بین ما و ساترا برقرار شود تا به تامین مالی این صنعت کمک کنیم.

تفاهم ساترا و فرابورس برای تأمین مالی طرح‌های صوت و تصویر ایران

در انتهای این مراسم نیز رونمایی از اپلیکیشن «سلیما»، با حضور دکتر امامیان، رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و دکتر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران رونمایی شد.

این پلتفرم بستری برای تأمین مالی جمعی (کراود فاند) و جمع سپاری (کراد سورس) پیرامون پروژه‌های حوزه صنایع فرهنگی مرتبط با شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که در آن کاربران می‌توانند در پیش‌برد پروژه‌ها، انواع مشارکت مالی و غیرمالی داشته باشند.

دکتر هامونی مدیرعامل فرابورس همچنین گفت: علاوه بر پلتفرم کرودفاند در حوزه صنایع فرهنگی و تولید فیلم و سریال، در نظر داریم در قالب یک «صندوق بین المللی» در ابعاد دیگر مرتبط با «مدافعان حرم» به ویژه حمایت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز به جذب مشارکت مالی علاقمندان آن سردار تهیه در سراسر دنیا بپردازیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها