مقام یمنی: سال، سال پدافند هوایی و تغییر مسیر جنگ یمن است

سخنگوی فرمانده نیروی هوایی ارتش یمن با اشاره به ساقط کردن یک فروند جنگنده ائتلاف سعودی اعلام کرد، امسال سال سامانه‌های موشکی پدافند هوایی است که مسیر جنگ یمن را تغییر خواهند داد.
کد خبر: ۳۸۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ - 18February 2020

مقام یمنی: سال، سال پدافند هوایی و تغییر مسیر جنگ یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله الجفری» سخنگوی فرمانده نیروی هوایی ارتش یمن اعلام کرد، سرنگوی یک فروند جنگنده «تورنادو» متعلق به ائتلاف سعودی به دست ارتش یمن جایی برای شک باقی نمی‌گذارد که سال ۲۰۲۰ سال سامانه‌های موشکی پدافند هوایی است که توانایی ساقط کردن جنگنده را دارند.

وی در گفت‌وگویی با «مرآه الجزیره» اعلام کرد، همانطور که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن و «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله اعلام کردند سامانه موشکی یمن توانسته به سطح بالایی از قدرت نظامی پیشرفته از زمان آغاز به کار برسد.

الجفری تأکید کرد، ساقط کردن جنگنده تورنادو یک پیشرفت منحصر به فرد و راهبردی در مسیر نبرد بود خصوصا پس از آنکه سریع اعلام کرد سال ۲۰۲۰ سال نیروی موشکی پدافند هوایی تحت عنوان «آسمان یمن برای گردش نیست» خواهد بود.

وی پیشرفت موشکی . پدافند هوایی ارتش یمن را ستود و در ادامه گفت: از برخی سامانه‌ها مانند «فاطر ۱ و ثاقب ۱» رونمایی شده و به زودی از سامانه موشکی که به وسیله آن جنگنده تورنادو ساقط شد، رونمایی خواهد شد.

عبدالله الجفری درباره این موضوع که عربستان مسؤولیت سلامت دو خلبان این جنگنده را بر عده ارتش یمن دانسته، اعلام کرد، تا کنون سخنگوی رسمی نیروهای مسلح درباره اسارت این دو خلبان صحبتی نداشته بنابراین نمی‌تواند به ادعای ریاض پاسخی داد. مشخص نیست آیا این دو خلبان هنوز در قید حیات هستند یا خیر. اگر آنها سالم به زمین رسیده باشند، شکی نیست که تعامل انسانی با آنها خواهد شد و با سعودی برای تبادل آنها مذاکره می‌شود.

شنبه هفته جاری شبکه «المسیره» به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد یک فروند جنگنده تورنادو که در حال عملیات خصمانه بر فراز استان «الجوف» در یمن بود، ساقط شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها