امیر حاتمی:

آمریکا سال گذشته ۱۱۵ طرح علیه ایران داشته است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا طی یک سال گذشته حدوداً ۱۱۵ طرح علیه جمهوری اسلامی ایران داشته که برخی از آن‌ها تصویب شده و برخی تصویب نشده است.
کد خبر: ۳۸۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ - 19February 2020

آمریکا سال گذشته ۱۱۵ طرح علیه ایران داشته استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واکنش این وزارتخانه به اعلام برخی کشورهای خارج از منطقه مبنی بر اعزام نیرو برای تامین امنیت خلیج فارس اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت منطقه و خلیج فارس روشن است؛ معتقدیم امنیت منطقه باید به دست کشورهای خلیج فارس اتفاق بیفتد و حضور هر عنصر بیگانه‌ای می‌تواند موجب اخلال شود.

وی افزود: هم به کشورهای منطقه و هم به کشورهایی که گاهی نظر ما را در این باره پرسیدند به صراحت گفتم با وجود همکاری کشورهای منطقه نباید نگران امنیت خلیج فارس و منطقه باشند. کشورهای منطقه به خوبی و به راحتی می‌توانند امنیت منطقه و خلیج فارس را تامین کنند.

امیر حاتمی درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هم عنوان کرد: این جعبه سیاه آسیب قابل توجهی دیده است و از بخش صنایع دفاعی خواسته شد تا برای بازسازی جعبه سیاه کمک کند لذا قرار است نخست بازسازی جعبه سیاه انجام شود و بعد بازخوانی صورت گیرد؛ الان مشغول این کار هستند تا بتوانند آن را بازسازی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازسازی ممکن است قطعات از آمریکا بیاید، گفت: همه تلاش خود را انجام می دهند تا بازسازی با توان داخل انجام شود و اگر لازم شد، باید از خارج استفاده کنیم.

وزیر دفاع همچنین پیرامون ضرورت مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب جهان است و همه ارکان این انقلاب از شروع، استمرار و ادامه آن به حضور مردم بستگی دارد، اظهار داشت: از مصادیق بارز این حضور، حضور در انتخابات است؛ در این دوره دشمن تمام تلاش خود را انجام داده تا حضور مردم را مخدوش کند در حالی که ما دشمن را یکپارچه میبینیم.

امیر حاتمی بیان داشت: گزارشی را می‌دیدیم که می‌گفت کنگره آمریکا تقریبا به ازای هر روز کاری خود یک طرح علیه جمهوری اسلامی ایران داشته و در یک سال گذشته حدوداً ۱۱۵ طرح علیه جمهوری اسلامی ایران داشته که برخی از آن‌ها تصویب شده و برخی تصویب نشده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه در چنین شرایطی داشتن یک مجلس قدرتمند، دشمن شناس، بصیر و در عین حال حامی انسجام و وحدت داخلی می‌تواند به قدرت مردم افزون شود، گفت: با این کار یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی مردم از جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

وی پیرامون تاثیر میزان مشارکت مردم در انتخابات بر بحث امنیت، تاکید کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران هم یک امنیت متکی به مردم است و عقبه راهبردی نیروهای مسلح در بین مردم است و حضور مردم در انتخابات می‌تواند برای کشور امنیت آفرین باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار